The big Deal

Så vart man åter inkallad till chefen! "Vad är det denna gången?"  tänker man ju.
"- Vi anser inte att du har blivit bättre på det som du fick varning för." Nähä, men va fan det har gått en vecka lilla stumpan!
"- Så nu får du 2 alternativ. Antingen gå över på 2-skift. Godtar du inte detta så blir det uppsägning pga arbetsbrist! "
Ehhh.. Va fan! Huvudet snurrar ju naturligtvis! Vad fan gör man?! Uppsägning, åhh vad gött! Komma härifrån! Men tyvärr funkar ju inte det ekonomiskt! Hade inte A-kassan vart så dålig i dagens läge så hade jag naturligvis valt det. Men den e ju så sjukt dålig..
Jag hade 4 dagar på mej att bestämma mej för vad jag ville göra! Det var inte det lättaste beslutet jag gjort vill jag lova er. Va kvar på detta skitstället? Gå på A-kassa? Gå hemma? Va kvar här o gå 2-skift? Frågorna va många o stora.
Vad beslutade jag mej för? Jo, jag stannar kvar och går 2-skift! Bara för att jag inte har råd att gå hemma på A-kassa. Men hade jag dock vart säker på att jag hade ett jobb inom 5 veckor, hade jag naturligtvis tagit uppsägnin. Bara för att få chansen att komma bort härifrån!
Så jag säger bara det töser o pojkkar, sök ALDRIG, ALDRIG  jobb på Fristads Yrkeskläder! Inte hur bra det än verkar! Jag har vart här i 1 år o 6 månader nu. Jag spyr på det! Mår illa varenda morgon, har ångest varenda kväll.. Är det värt det? NÄÄE!!

Så är det nån snäll medmänniska där ute som läser detta! Hjälp!! ;)
Jag tar nästan vad jobb som helst nu..

- over and out -

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0