lilla vännen

Idag ringde Pluttens doktor. Provsvaren såg normala ut. Men det va ju inte därför hon ringde egentligen, utan hon ville kolla om vi hade fått en tid ner tillShlgrenska. Men jag sa att det visste inte jag för jag inte hade ollat brevlådan och det kunde ju vara så att det låg ett litet brev där med en tid i. Och mycke riktigt det gjorde det. Så den 8/10 ska vi infinna oss på Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg då Plutten ska genomgå en Gammakameraundersökning av njurarna. Fick även ett litet informationsblad med så vi kunde läsa hur undersökningen går till.. Så här står det:

Hur går undersökningen till?

"Vi sticker genom huden och lägger in en liten tunn plastslang i ett blodkärl. EMLA kan, vid önskemål, användas för bedövning av huden. Vi injicerar ett radioaktivt läkemedel genom plastslangen samtidigt som bilder tas av njurarna med en gammakamera. Bildtagningstiden med en gammakamera är 20 minuter och kan även behöva förlängas ytterligare 15 minuter.

För bästa undersökningsresultat är det viktigt att barnet ligger stilla under bildtagningen. till de något större barnen finns video som avledning. Ibland kan vi behöva ge lugnande medicin"

Jaha, hur ska man få en 3 månaders liten kille att ligga still i 20 minuter??
Och jag som har svårt att ta sprutor och bli stucken själv, hur ska jag då kunna se på när min Prins får en liten slang i magen? Jag kommer ju få så ont i mitt lilla mammahjärta!


Kommentarer
Samuel

Det kommer att gå bra.

2009-09-16 19:45:44
URL: http://www.metrobloggen.se/unstryped



Anonym

ja du vännen detta var inge roligt att höra och jag förstår att det känns jobbigt...å kanske rent av för jävligt jobbigt. vet bara hur grön jävligt de var när det skulle ta blodprov på Rocky på bb. det är ju där i mot toppen att de finns hjälp och att han till slut blir bättre. jag tänker på er och hoppas att allt går toppen.

2009-09-19 07:56:05




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0