Snöoväder och 8 dagar kvar till jul!

Gårdagen var den värsta på länge. Jag vaknade på natten av att jag mådde illa, den enda lösningen var att gå och prata lite med "Ulrik" Sedan spenderade jag dagen i soffan. Pappa Nicke körde Prinsen till dagis, men vid 8 tiden ringde dom och sa att han hade feber. Hua tänkte jag, hur i all världen ska detta gå? Ringde till Prinsens farmor i hopp om att hon kunde ta honom, men hon vågade inte om det var magsjuka! Så det var bara att hämta honom och hoppas på att han hade en bra dag ändå. Och det hade han. Massa mys i soffan blev det!

Kan dom kollat hans feber av rädsla bara för att jag var hemma och hade spytt? Bara för att han inte skulle smitta dom andra barnen med nånting han inte har??! För han har bara sktit löst en gång och han har inte spytt. Och jag har inte heller spytt nåt mer så jag tror inte på magsjuka. Men gårdagen spenderades mestadels i soffan. Somnade lit av och till medans  Prinsen tog sin "lilla" nap på 4 timmar :D

Vågade inte äta nånting på hela dagen av rädsla för att spy igen, då jag tycker att det är fruktansvärt äckligt. Det räckte med dom 7 månaderna jag gjorde det under min graviditet! Så det blev massa vatten och alvdon istället.

Idag är Pappa Nicke hemma med oss, då jag känner mej såpass dålig att inte kunna ta hand om Prinsen själv.

Min underbara arbetskompis Fia ringde för att kolla hur det var med mej och sa att dom saknade mej. Underbart med sånna kolleger! Finns inga bättre än dom på Blåkläder! Saknar dom redan!

Idag har jag lite mera ork faktiskt, även om det kanske är fruktansvärt jobbigt att ta tag i saker som måste göras. Men jag har iaf tvättat en maskin tvätt och tömt och plockat i diskmaskinen. Men jag vart helt slut efter det iaf. Nicke är i skrivande stund iväg o hämtar en traktor så vi får plogat undan ordentligt på gården. Lite svårt att ta sej fram med bilarna nu. Ska bli skönt faktiskt..

Nääe, detta känns också som ett meningslöst inlägg ingen ordning på det hela. Känns som om jag bara svamlar massa skit! :(

Jaja, ha en underbar dag iaf!!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0