Städa städa..

Idag gav mina älsklingar mej lite sovmorgon (med betoning på lite) Klockan tio i 7 vaknade jag av av Nicke tände taklampan i sovrummet för då skulle det minsann bytas blöja på Prinsen. Gahh, när han ska sova, ja då tassar man in tyst som attan och hämtar en blöja och tvättservetter och byter i vardagsrummet. Men inte när jag väl ska få sov inte. Så då var jag ju vaken och kunde inte somna om, droppen var när katten kom in och hittade nåt han kunde kloa på. Då blev jag så irriterad att jag knallade upp. Fick kaffe serverat. (skuldkänslor?) Tittade på lite teve tills Prinsen blev trött och skulle nana igen. Idag har han ändrat sej igen, han har dom senaste dagarna bara sovit 1 gång/dag, men idag skulle han sova 2 ggr. Så nu nanar han i skrivande stund. När han sov första gången passade vi på att dammsuga, torka golven, storstäda i köket, bytte lite dukar, tvätta och bara plockade. Så skönt nu när det är gjort. Skulle vilja sätta upp mina julgardiner, men det kanske är lite tidigt? Jag känner inte att jag vill göra allt nästa helg. Det blir mycket att göra då. För jag är ju lite sån att när det är 1:a advent ska det pyntas ordentligt så då kommer ljusstakar och tomtar fram. Ja vi får se om dom kommer upp innan kvällen. Håller på och tvätta sängkläder med, så här ska bäddas rent. Så gott och gå och lägga sej i nytvättade sängkläder :D

Jag sitter och väntar på snön som alla säger ska komma idag, all snö som kom häromdagen är nästan borta :( Så sa Nicke att det skulle komma mer i helgen, men än har det inte kommit nåt. Jag vill att det ska komma snö, för det lyser upp denna mörka, tråkiga och dystra årstid. Och det behöver vi alla!

Hepp! Dax att göra lite mer nytta :)

Kommentarer
Anonym

Det är så härligt när julen börjar komma. =)

2010-11-23 04:27:27
URL: http://tvminnen.blogg.se/




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0