Its a rainy day!

Idag har vart en ganska stressfylld dag. Först slog jag upp ögonen klockan 5, då trodde jag att jag försovit mej till jobbet. Men icke.. Knallade upp och gick på toa, satte igång kaffet och gick o röka. Då hör jag Prinsens ljuva stämma. " Maaaaaama" ( nej han sa inte så, men det kunde vart så :p ) Så det va ju bara att gå och hämta han så han fick i sej lite mat. Sen satte buset igång. Ja pappa va ju uppe med och det är ju alltid kul att morgonbusa då :)
Klockan 6,10 var det dax att sätta sej i bilen, brumma till jobbet..
Hemma från jobbet så var stressen igång. Som tur va så sov Prinsen när jag kom hem (jag var hemma vid 12,30) så det var bar till och göra sej i ordning. Och sen när Prinsen vaknade var det bara på med kläder på honom och ut i bilen för att åka till stan och köpa vinterskor till honom.. Det var vi och alla andra Boråsare. Puh! Men det gick ganska snabbt, det som tog tid var väl att hitta en parkering vid skopunkten. Gjorde en fuling och ställde mej på en av Kvantums parkeringar *fniss* busigt va..?
Sedan skulle vi till Ö&B för att köpa present till mamma/mormor som idag fyller år (jag skriver inte hur gammal hon blir, vi e lite känsliga i vår familj med åldern förstår ni.. ) Grattis Mamsen!
Sen va det massa fika hos henne.. Prinsens kusin och moster var där :) Och nu ser man verkligen att lilla Bellis är lik sin mamma, så kul att se en förändring :)

Efter allt kalasande så skulle vi hämta svärpäronens nya hund, Ebba, som vi ska passa över natten, henne skulle vi hämta hos Prinsens Faster. Så vi stannade där en stund. Men till slut satt vi i bilen på väg hemåt. Väl hemma tyckte jag Prinsen kändes lite varm. Jo minsann 40,1 graders feber! Jag får världens blackout! Ska man ha kläder på han nu eller inte? Ringer mamma/mormor och berättar läget och frågar om kläderna. Nä, det ska man ju inte! Dumma mej! :p
Mamma/mormor förklarar att hon kommer ut i morgon om han fof har feber så att jag kan gå och jobba om det skulle vara så att han inte kan gå till dagis. Snälla, underbara mormor! Men jag hoppas han är bättre imorn. Han fick både Ipren och alvedon nu innan han gick i sängen. Så det återstår att se. Hoppas, hoppas, hoppas.. Håller alla tummar jag kan. Ni med va?

Nääe, nu är jag en väldans trött tjej.. Kan man gå och lägga sej nu?

Vad har ni hittat på idag i regnet?

Kommentarer
Tirre

Dagis? Inom finns det väl inga dagis som är öppna? Puss

2010-10-23 20:17:52



Anonym

Imån

2010-10-23 20:18:29



Jessica

Alltså jag hoppades han skulle vara bättre idag så mormor slipper komma och att han kan gå till dagis på måndag :D

Men han hade 40,3 idag :(

2010-10-24 08:02:18
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se/




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0