28:e December 2011

Åh herre min gud! Idag är det ingen God Morgon iaf!
Lillprinsen vaknade klockan 4 och ville ha mat. Det hade jag nästan räknat med då han inte åt upp hela kvällsmålet, så det hade jag ju förberett mej på. Men lagom till jag lagt han i sin säng igen så började storprinsen hosta och vråla på mej. Och då man inte kan lura honom till att somna om var det bara att bita i det sura och gå upp!
Och jag kan inte förstå hur man kan ha sån energi direkt på morgonen, det tar ju flera timmar för en annan att hitta energi till att ens fundera på att göra nånting! Hade jag haft hälften av den energin han har så hade det blivit gjort en heeeeel del här hemma om dagarna. Men nu har hemmet hamnat på is under helgen så det är väl dags att ta tag i kaoset idag när Nicke är på jobbet. Han skulle efentligen åka och köpa ny tvättmaskin idag, men då vi gick upp så tidigt och han vet hur jag blir på kvällarna så ville han komma hem och hjälpa mej med barnen. Men dom kanske sköter sej under dagen så han kanske åker och köper den ändå :) Ska bli så skönt med ny tvättmaskin! Så har vi den gamla till Nickes arbetskläder. Då hans kläder blir så hemskt sketna så vill jag egentligen inte köra dom i tvättmaskinen alls! Men ibland finns det inte mycket att välja på!
Det var bättre när mamma bodde i den förra lägenheten, där fanns en sån matt-tvättmaskin. Stor, bra och tålig. Så då åkte jag alltid dit och tvättade hans kläder. Men nu har dom ingen sån..

Förutom att försöka få ordning på kaoset blir det nog en lugn dag. Hoppas att ungarna är relativt synkade så dom sover samtidigt i eftermiddag så jag kan få lägga mej en stund med. Men det kan jag nog bara glömma om jag känner dom rätt..

Min mamma och storasyster va och hälsade på min bror igår. Jag hade så gärna velat följa med, men då Nicke hade lite i sin syrras hus att göra och lite svårt att få tag på barnvakt till våra gangstrar så fick jag vackert stanna hemma. Men det verkar som att han ska flytta till ett hen utanför Jönköping. Så då blir det lite närmare, Örebro är ju inte direkt närmsta busken! Så då blir det förhoppningsvis lättare att åka och hälsa på.
Men mamma tyckte han såg ut att må bra, han har lagt på sej lite :) Och med all rätt! Och äter man typ 5 gånger om dan så kan man inte begära annat än att han går upp i vikt! :)
Men det var skönt att höra att han verkar må bra. Han verkar även ha förstått att det är detta som är bäst för honom. Att det inte fungerar att leva som han gjort tidigare. Och jag hoppas verkligen att dom tankarna sitter i!
Jag saknar honom så fruktansvärt mycket! Ibland vill man ringa till honom. Men då han har skött all kontakt hittills så har jag ju inget nummer till han. Men jag vill bara ringa honom och tjôta skit som man kunnat innan. Bara vill höra hans röst! Jag älskar dej, min kära lilla lillebror!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0