29:e December 2011

Goooood Morgon!

Idag är det faktiskt en god morgon! Sovit i stort sett hela natten. Bortsett från en halvtimme, typ. Då Storprinsen gastade från sitt rum vid 2,45. Jag "ignorerade" det en stund men han ville inte somna om. Så jag tog fram extra kudden han har hos oss och gick upp och hämtade honom. Vi sommade om ganska så direkt. Sen vaknade jag nån gång till då han ropade efter pappa. Efter att jag förklarat att pappa är och jobbar så la han sej på mej och skulle mysa och vi somnade om igen :) Ganska jobbigt att sova med en 12-kilos pinne på sej :D
Men sen vaknade vi 7,10 och då va det dags att gå upp. Så nu har vi myst ner oss i soffan och tittar på "Långbens galna gäng"

Det blåser lite ute idag. Och det är alltid roligt att logga in på Facebook och se alla statusar om att det blåser. Om man nån gång kanske tittade på väderleksrapporten så kanske man inte skulle bli så förvånad över vädret när man slår upp ögonen.
Alltid samma visa när det till exempel har snöat, eller när det regnar och blåser storm. Då min sambo alltid tittar på nyheterna mellan 19,30 och 20,00 så ser jag altid vädret och då är man lite förberedd iaf :) Tycker faktiskt att det är viktigt. För här har vi inga nergrävda el-ledningar så varje gång det är "storm" riskerar vi strömavbrott. Och det är inte så käckt att sitta här och vara oförberedd på det.. Allra helst när man är så beroende av elen som vi. Våran värmepanna går inte utan el, så då måste man försöka elda så mycket som möjligt innan den försvinner. Annars blir det väääldigt kallt inomhus. Tappa upp vatten. Ja massa förberedelser är det gaktiskt.
Men idag tror jag inte att det är nån risk för strömavbrott faktiskt. Sååååå mycke blåser det inte.

Idag ska vi åka till min fina Therese som fyller år! Sen om Storprinsen sköter sej så åker vi en sväng till pappas jobb så han får åka lite grävmaskin. Han är så rastlös och understimulerad min stora kille. Men tro fan det! Han har vart hemma från dagis nu sen i fredags, och dessutom va han bara där 3 dagar förra veckan. Anledningen till att han inte är där denna vecka är för att det bara var ett barn där denna veckan, en 5-åring. Och kag kände att dom kanske inte har så mycket utbyte av varandra. Och det ör ju inte tvunget att han ska åka dit heller. Jag bara hoppas att dom ska ändra reglerna för 15-timmars barn, nu när det har gått igenom i Borås kommun, att vi får ha dom 5 timmar, 3 dagar i veckan! Det underlättar lite. Minskar körningen lite. Och man hinner med lite mer innan man ska hämta han igen. Så jag hoppas Svenljunga kommun kommer på andra tankar!

Nää.. Nu får jag nog lyfta arslet från soffan och göra det som ska göras innan vi ska iväg!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0