110207 - måndag

Idag var tanken att jag skulle lämna Prinsen på dagis för att sedan bege mej till stan för att handla lite material till badrummet. Men när Prinsen kommer upp är han tok täppt i näsan, hostig och lite febrig. Så han får bli hemma från dagis och vi får nog stanna hemma hela dagen. Vi som skulle träffa Moster och kusinis i stan i eftermiddag :( Ingenting går som man planerar nu för tiden känns det som.

Helgen var ganska så lugn. Lördag var vi bara hemma och tog det lugnt. Pappa Nicke och Grannen grejjade i badrummet som vanligt. Prinsen var med och hjälpte till lite :D (som vanligt :D)
Igår fick vi låna Farbror Urbans bil så vi kunde åka till Götelaborg och köpa en duschkabin på Bauhaus. Exakt samma som jag kikat på i stan. Bara det att dom hade denna på rea nu så den var 2000:- billigare.. Det gäller att hålla ögonen öppna när man renoverar :D Så jag, Prinsen och Farbror Johan åkte dit. Johan skulle snabbt in på Ikea med och köpa den där tavlan han hittade när vi var där förra gången.. Hade jag haft råd hade jag med köpt den.. Sen åkte vi vidare till Bauhaus. Prinsen skötte sej exemplariskt där inne. Charmade gud och alla människor som vanligt när han sprang omkring med min handväska på armen.. Haha!
Han och Farbror Johan busade en massa som vanligt. Och Prinsen blev rent ut sagt förbannad när vi släppte av honom innan vi åkte hem.. Haha!
När vi kom hem hade det hänt massa i badrummet. Tacket var färdig gipsat och spottarna satt på plats. Det hade kommit upp lite lister och lite annat smågrejjs. Sedan kom grannen över och dom skulle foga väggarna. Gudars så bra det blev. Så nu har vi täkt av golvet med så nu ser man helheten hur det kommer att se ut. Jag älskar det! Bara längtar tills röris kommer och får det sista fixat. Elektrikern kommer imorn och kopplar in det som ska kopplas in :D Så snart är det klart! Detta är nån form av rekord tror jag. Idag är vi inne på den 23:e dagen sedan vi började och då har dom ju inte kunat hålla på varje dag hela dagarna utan det är 3 hela helger och kvällar som dom har hållt på. Så det har verkligen gått undan! Och det är jag väldigt glad över! Jag trodde att det skulle ta 7-8 veckor minst!

Är det någon som vågar trotsa Prinsens lilla förkylning och vågar komma hit och fika med oss.. Känner mej väldigt sällskapssjuk :( Då är det bara att höra av sej :D

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0