Första veckan!

Ja nu har snart en vecka gått sen lillprinsen kom till världen! Det har vart en fartfylld vecka med återbesök på sjukhuset och även besök här hemma..

Söndag: Min bror, hans tjej och hennes son kommer hit på förmiddagen och fikar och kikar på det lilla underverket :) Även min älskade Fia-Lotta va här en sväng! Hon kunde inte hålla sej så länge! :) På eftermiddagen kom Farfar och hans Nina hit :)

Måndag: Lite grejjande hemma på förmiddagen innan det var dax för återbesök på sjukhuset med läkarundersökning och hörseltest.. Och han gick igenom med goda betyg :) På kvällen kom faster, hennes kille och farbror och fikade och tjötade lite skit..

Tisdag: Nicke och storprinsen var nere i garaget och grejjade. Jag packade ner lilleman i vagnen och gick ut och grejjade lite jag med :) Han sov så gott i sin vagn. Skönt att han tycker om den. Farbror Johan var här en sväng och hjälpte Nicke med hans telefon som krånglat lite och nu funkar den så bra så. Skönt att ha en alldeles egen datatekniker :) Haha! Annars var det lugnt med besök denna dagen.

Onsdag: Återigen dax för ett besök på sjukhuset. Denna gången med viktkoll och PKU-test samt utskrivning. Stora Prinsen fick följa med och även han skötte sej exemplariskt. Han sa till och med att lillebror va en duktig kille när han blev stucken i huvudet. Efter sjukhuset åkte vi till Maxi för lite handling. Sen åkte vi hem och grejjade lite mat.. På kvällen var det dax för Nicke att ensam gå på föräldramöte på dagis. Han va väl inte jättesugen på det men nån va ju tvungen. Och jag kände mej inte motiverad alls.

Torsdag: Ganska lugn förmiddag. Nicke och Storprinsen målade mitt skrivbord och grejjade lite. Framåt lunchtid kom Farbror Johan och strax därefter kom Moster Jenny :) Fikade lite, åt lite lunch och busade med Storprinsen. Jag åkte iväg till Svenljunga för att köpa cigg och lite annat smått o gott vi glömde dagen innan. Sen var det mys hela kvällen. Grannarna va över en sväng och kikade in underverket :)

Idag: Allmänt lugnt! Nicke tog med sej storprinsen till jobbet en sväng så han fick åka lite grävmaskin.. Nu kom dom hem för en liten stund sen och Prinsen sover gott i bilen. Själv har jag njutit av lugnet, dammsugit och pillat och grejjat lite.

Och Lilleman han är så snäll han! Han äter som en häst och är lugn och fin :) Han äter 2 gånger på natten med ungefär 3,5 timmes mellanrum. Och han somnar om så fort man lägger ner honom i sängen igen.
Idag kommer våran BVC sköterska på hembesök, ska bli kul att se vad han gått upp. Hoppas han gått upp till födelsevikten. I måndags vid läkarkontrollen vägde han 2885 g, och i onsdags vid utskrivningen vägde han 2940 g. Så han borde ha kommit upp till sin födelsevikt. Det återstår att se. Vikten är inget som direkt oroar mej, då han äter som han ska.

Nu ska jag se om jag kan få i mej lite mat innan mina gangstrar vaknar igen :)

Puss och kram :)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0