120401

Alltså jag har inga som helst problem med att vakna tidigt och ge Lillprinsen mat, bara han kan somna om med! Nu är det andra morgonen i rad som han inte vill somna om! Visst att jag i regel går upp efter han fått mat, men det beror också på när han får sin mat. Och då vill jag ju vara ensam!
Nu ligger han där inne och tjattrar! Han vaknade för snart en timme sen (4,20)
Men det beror väl säkert på att han har nån skit i kroppen!
Hittade ett utslag, i förrgår, snett ovanför hans ena öra som såg ut som en vattkoppa. När den sen igår såg lite vätskefylld ut så började jag fundera lite. Och igår kväll såg jag några fler som kan vara Vattkoppor. Får se sen när jag byter kläder på honom hur det ser ut!

Igår åkte vi en sväng till syster/moster. Där den andra syster/moster också va. Så va ju smidigt att träffa båda på en gång! Kusinerna härjade och bråkade som vanligt. Konstigt att barn ska ha exakt den leksaken som den andra har! När det ändå finns hur mycket andra leksaker som helst. Konstigt :)
Storprinsen körde runt Bellen i hennes dockvagn, himla gulligt faktiskt. Ska se om jag kan lägga upp en bild på det sen.
Sen vart Storprinsen så himla trött och tjurig så jag bestämde att det va dags att åka hem. Inte så kul att åka nånstans med honom när han är på det humöret! Igår fick han ett riktigt vansinnesutbrott alltså! Han blev helt tokig. Men tror att det va en blandning av trötthet och svartsjuka. För det hände medans jag matade Lillprinsen. Han har börjat visa svartsjuka ännu mera nu. Men som sagt så är det mestadels i samband med att han är trött eller hungrig. Han talar ju inte ditekt om att han är hungrig heller utan det får man fråga honom om.

Idag är en totalt oplanerad dag med. Och den kommer att spenderas hemma. Känner inte att jag orkar åka nånstans idag alls. Så får väl ta itu med den sista tvätten och elda och grejja under dagen. Har sett att jag behöver damma med så det kanske händer det med :D Kanske!! Haha!
Ringde igår till en kille som har en annons på Blocket på en säng till Stororinsen. I annonsen står det att den finns i Mölndal.. Men i själva verket finns den i Ulricehamn! Helt perfekt för min del. Och jag frågade om han kunde hålla den till mej, men han vågade tyvärr inte göra det då han inte kunde lita på folk även om dom lät så himla trevliga på telefon :) Så direkt när dom pengarna kommer som vi väntar på så kastar jag mej på telefonen och ringer honom igen. Jag ska bara ha den! Men måste ju ta en tripp till IKEA med och köpa en "trilla-ur-bräda"
Sen kan helvetet med att lära honom sova i stor säng börja! Antingen blir det ett rebt helvete eller så går det superlätt! Jag hoppas mest på det sista, men lika bra att förbereda sej på att det blir tufft.

Ja! 1:a April idag då ja! Se nu till att inte bli alldeles för lurade! Ska bli spännande och se vad BT har kommit på i år!

Nähäja! Nån som inte är rädd för troliga vattkoppor som vill komma och fika idag kanske?


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0