120407

God Påskafton!

Idag va det påskafton då. Och den går i hemmadagens tecken. Lite städning och fixning. Har vart en fartfylld vecka så blir skönt med en hemmadag. Första maskinen tvätt är snart klar att hängas och då åker ju nästa i.
Och vi vaknade ju till ett vitt landskap idag. Kan faktiskt tycka att denna snön är lite onödig då den med all säkerhet kommer försvinna under dagen eller dom närmsta dagarna. Måndag ska det iaf regna :) Så jag hoppas verkligen ni som redan bytt till sommardäck kör försiktigt! Ännu hellre låter bilen stå idag! Mina vinterskor sitter fortfarande på och kommer göra ett tag till faktiskt. Det är ju för min och barnens säkerhet i första hand! Skulle aldrig utsätta dom för det!

Igår träffade vi moster x2, kusinisen och mormor. Gick en sväng i Knalleland för att sen åka till Golden Elephant för att avnjuta en god lunch. Dom 2 stora barnen härjade utan dess like, tur det inte va mycket folk :) Lite svårt att få dom att sitta still och äta när dom trissar varandra till att springa runt och härja istället!
Efter lunchen åkte vi hem till mormor på kaffe. Men mina barn va så trötta så vi åkte ganska snart. Hade 2 slocknade hjältar i bilen som dessutom sov i nästan en timme efter det att jag stannat och stängt av bilen. Nör klockan började röra sej mot kvart i 5 så fick jag gå ut och väcka dom :) Förvånansvärt att Lillprinsen sov så länge efter att bilen stannat. Han som brukar vakna nästan direkt. Så det va skönt. Jag fick tänt upp i pannan igen och kastat in lite ved. Även fixat till taklampan till Storprinsens rum :)
Just de! Vi har köpt en elektrisk tandborste till honom nu. Och när han i förrgår kväll fick använda den för första gången så hade han ett sånt leende på läpparna hela tiden :) Det va ju Blixten Mcqueen på den! Haha! Han har alltid tyckt om att borsta tänderna men nu är det ännu roligare! Haha! När han ätit sin välling och det är dags för tandborstning så rusar han upp till badrummet och sliter tag i den och kan knappt vänta till någon av oss har kommit upp :)

Nä men tvätten va det ju!!

Hur firar ni påsken förresten? Kul att se hur andra firar när vi inte gör det :)


Kommentarer
Linda T

glad påsk till dig med. Här blir det nog lite tvättandes med innan vi ska hem till mormor och morfar för att äta lite påskamat. Ha en jättebra dag. kramisar

2012-04-07 08:41:59



Fia

Gulledej<3

2012-04-08 19:22:20




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0