120412

Idag börjar jag mitt inlägg med att säga: Grattis på födelsedagen min älskade Nicklas!

Nu är klockan 4,28 och ni undrar säkert vad jag gör uppe nu. Jo! Lillprinsen har nån konstig grejj för sej att han ska ligga och sparka i sängen. Han lixom lyfter benen och slappnar av så benen dunsar ner i madrassen. Han gjorde detta ett par gånger och rätt som det är börjar han gallskrika. Och innan jag kom fram till honom och fattade vad det va för fel så hann han ju väcka sin pappa.
Men jag fick loss honom och han fick komma upp och få lite mat. Han va nog hungrig, han åt upp allt i flaskan och det är längesen han gjorde på morgonen :)

Igår va vi ju på BVC. Lilla stjärnan väger nu 9275 gram och mäter 69,2 cm. Han harskjutit på bra i längden. Han har alltså vuxit 4 cm på 2 veckor! Läkaren tyckte att han var fin i kroppen. Allt funkade som det skulle. Så nu ska vi inte dit förrän han är 8 månader "/ Oj oj! Det är lång tid!

Efter BVC åkte vi hem en stund. Jag satte fart i pannan och slängde i en maskin tvätt. Åt några mackor innan Lillprinsen ville ha mat. Sen va det ju dags att hämta hem Bin Laden! :)
Vi åkte bara rakt hem efter vi hämtat honom. Jag hängde lite tvätt och slängde i en ny. Lagade lite lunch och matade barn. Efter lunchen va det dags för Lillprinsen att sova en stund. Så skönt för då får Storprinsen all uppmärksamhet från mej.
Nicke va bara hemma en jättesnabbis innan han sen åkte till verkstan. Barnen busade med varandra en stund. Lillprinsen satt i sin gåstol och jagade sin brorsa! Jag satt bara och myste när jag tittade på dom! Storprinsen busade så han va helt genomsvettig så jag satte honom i ett bad med. Lillprinsen skulle ändå bada så då fick han hoppa i plurret då med. Han älskar ju att bada, så att bada 2 dagar i rad berör honom inte och det är ju skönt.

Idag då blir det inte så mycket. Eller ah, jag har en grej och fixa men det kan jag inte skriva just nu då jag inte vet om personen i fråga läser min blogg.
Men först ska Storprinsen till dagis. Får se när han vaknar idag. Han gick och la sej ganska tidigt igår så får nästan räkna med ganska tidig morgon för hans del idag.
Nä men annars finns det säkert lite tvätt att tvätta och ved att elda och barn att leka med. Så det blir väl en vanlig dag här :) But I love it!


Nä lite mer kaffe på det så sparkar vi igång dagen sen!
Ha en fantastisk dag allihopa!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0