120415

God Söndag sverige!

Ja då va den här, den tråkigaste dagen på hela veckan. Söndag!

Lillprinsen har för 3:e natten i rad sovit hela natten utan att vakna och vilja ha mat :) Det gillar vi mycket!
Storprinsen däremot ropade vid halv 6!
Igår ploppade hans Vattkoppor upp, så nu kör vi en ny omgång! Lika bra! Så skönt att båda barnen fått det nu, slippa det sen och även slippa att behöva undvika folk som har vattkoppor :) Så idag ska vi försöka ge bort lite Vattkoppor. Kicki och hennes Ida va ju här när Lillprinsen hade det men det har inte kommit nåt än. Men hon tänkte komma ner och kanske smitta henne ännu mera :)
Va ju tvungen att sms:a Nickes kusin igår och berätta att Storprinsen har Vattkoppor, då vi ska dit på Torsdag då Ella fyller år. Men vi va så välkommna så :) Haha! Dock så kanske han inte smittar då tyvärr.
Men men! Det ger sej!

Igår va en rätt så lugn dag. Vi skulle ju åkt till Fia och Bengan på eftermiddagen. Men febern slog ut Storprinsen totalt. Vi satt och tittade på tv och helt plötsligt lutade han sej mot mej och tvärslocknade. Så jag bar upp honom och la han i sin säng där han sov i nästan 3 timmar. Jag fick till och med gå upp och väcka honom. Men han va så hängig så han låg kvar och myste i sängen en stund. När pappa kom hem från jobbet vankades det Lasagne! Mums!
Sen tog vi det bara lugnt framför teven. Nicke gick till och med och la sej före Storprinsen. Det är illa! Men han va så trött efter dagens jobb!

Nu är Nicke iväg i Sexdrega och hämtar diesel till grävmaskinen. Så kommer han hem och tankar och sen åker han iväg för dagens jobb. Jag och grabbarna ska inte göra så mycket faktiskt. Vi måste ge oss iväg och köpa cigaretter till mej och göra ett besök på apoteket. Nicke pratade nåt om nån allergimedecin när dom har Vattkoppor. När jag frågade vad det skulle vara för nåt så sa han bara "det vet dom på apoteket". Det skulle vara nåt som gör att det inte kliar. Nån som vet vad han pratar om? Jag har inte en susning.

Så ikväll när Nicke kommer hem måste han byta mina däck. Då det är sista dagen för vinterdäck idag. Han hävdade ju igår då att det är den 30:e April som är sista dagen. Men dom ändrade för 2 år sen till den 15:e April och vi hade samma diskution förra året om vilket datum det verkligen va. Och igår höll det på och bli liknande diskution. Jag undviker att diskutera sånna saker med honom då han alltid tror han har rätt och ger sej verkligen inte förrän han fått bevis för det!
Men han måste ju göra det för imorn får jag ju inte köra med bilen "/

Vi har en helt oplanerad vecka framför oss. Ska bara ta hand om min prickiga Storprins. På Torsdag ska vi iaf till stan och köpa en present till Ella då :) Se vad vi hittar på för kul!

Så! Vad hittar ni på idag gott folk? Nåt skojjigt?


Kommentarer
Anna-karin

Du kunde inte komma idag på Perfect Homepartyt eller? Kram




Jessica

Nej det kunde jag inte :( Får bli en annan gång.

2012-04-15 09:02:05
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se/



Anna-karin

okej :) ja det kommer fler gånger :) hopps du får en trevlig Söndag!kram





Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0