120419

Oj vad veckan susar iväg. Torsdag redan!
I eftermiddag ska vi åka och köpa en present till Ella som fyller 2 år idag! Sen ska vi åka och fira henne. Tror att Storprinsen får vara hos mormor medans jag köper present. Jag är liksom ingen bläckfisk som kan köra 2 vagnar samtidigt. Även om man många gånger önskar man hade fler armar.
Mormor kan inte följa med till Knalleland idag då hon ska få en soffa hemlevererad och hon vet inte riktigt när dom kommer.
Men tror inte Storprinsen blir ledsen över att bli bortskämd hos sin mormor :)

Igår hade vi en mys-hemmadag. Storprinsen va hemskt gnällig. Det kliar nog riktigt mycket på stackarn. Men vi fick iaf utskrivet mer Tavegyl. Men vill inte riktigt ge honom det på dan då han blir så himla trött utav det. Så får nöja mej med att ge han det på kvällen så han får sova gott.
Storprinsen va hemskt trött, så vid 12 gick han och la sej. Klockan 16 fick jag gå upp och väcka honom och inte heller då ville han riktigt komma upp. Men jag lät han ligga kvar och mysa i sängen en stund så kom han nertassande sen :)
Jag är fortfarande förvånad över hur bra det går med den nya sängen :)
När Nicke kommit hem va det som vanligt matdax. Igår serverades det kyckling i sweet and sour sås med ris! Mums! Det va gott! Sen städade jag av (igen) och Nicke åkte återigen iväg på möte! Jag badade Lillprinsen och gav honom kvällsmat. Igår fick han "gonatt-välling" och det var inga fula miner där inte. Han tyckte nog det va jättegott :) Skönt!
Så nu äter ha minimalt med ersättning och det va min tanke hela tiden att få in rutiner på maten så vi slipper ersättningen så tidigt som möjligt. Han kan få en flaska om vi är iväg och det är lite bökigt med matningen. Men annars så får han vanlig mat och gröt och mellis på dagarna. Tycker dock det är lite svårt med mellisen, finns inte så jättemycket man kan variera med. Banan och gröt är väl det vi kör med mest. Nån som har nåt bra förslag på mellis till en (snart) 6 månaders kille?

I mitt förra inlägg så bad jag om er hjälp om att byta design eller inte. Tycker allt det varit lite dålig respons på det, så kom igen nu och tyck till :)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0