120422

God Söndag alla fina!
Hoppas ni hade en fin Lördag allihopa! Själv spenderade jag hela dagen hemma med min mamma som är här på besök och givetvis mina barn.. Storprinsen är ju inte riktigt kry ännu och det märks, runt halv 10 på förmiddagen så satt han och somnade i soffan. Jag fick bära upp honom och bädda ner honom. Sen sov han i 4 (!) timmar!
När han vaknat till liv så fick han i sej lite mat och vi åt glass till efterrätt :) Inte ofta vi kör med efterrätt, så det uppskattas extra mycket dom gånger det blir.

Grabbarnas Farbror Markus kom på en fika med och det uppskattades av Storprinsen.
Och när pappa kom hem med grävmaskinen så skulle det svetsas lite på den så då gick han med honom ut. Skönt för mej att "slippa" honom en stund. Nu låter det som att jag inte vill ha honom hemma, men jag har honom hemma hela dagarna när Nicke är iväg och jobbar. Så kan jag få en stund för mej själv med bara Lillprinsen så är det underbart!
Och han älskar ju att vara med sin pappa när han grejjar i garaget :)

Igår hade jag en riktig röjjardag, i tvättstugan!! Det har legat lite "mindre viktig" tvätt där ett tag nu. Men igår fick jag ett ryck och städade där nere :) Torkade av allt och tvättade upp massa av det som låg där nere och så. Man kan ju lugnt säga att det var sotigt där inne då det ligger i direkt anslutning till pannrummet. Så det är ju tur man inte har plats att hänga kläder där inne.
Den stora anledningen till att jag fick mitt städryck där är nog för att jag har beslutat att lägga ner utemöbels-jakten och köper en ny tvättmaskin istället. Så på måndag blir det att åka in till staden och fixa detta.

Idag blir det nog att grejja lite på förmiddagen, sen ska vi köra hem min mamma. Men hon kommer i veckan igen då dom ska byta fönster i hennes lägenhet, så då ville hon vara här under tiden. Och det är ju självklart att hon får :)

Det var lite motigt att åka igår kväll för att hämta min Svärfar och Nina i stan. Jag va så trött! Men det gick ganska bra ändå. Han var väldigt missnöjd med kvällen. Mark hade inte varit så bra som han hoppades på. Lite tråkigt när man ändå betalar såpass mycket pengar och efter 10 minuter är man missnöjd.

Ikväll är det ju Bingolottokväll :) Försöker ju vinna en ny bil, och förra veckan va jag 1 nummer ifrån på 2 stycken :( Man blir ju lite spänd och förväntansfull när man är så nära :) Men nä! Jag ska inte ha en ny bil bara :(

Vad gör ni idag?


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0