120424

God Tisdag alla fina!

Uppe med tuppen som vanligt. Lillprinsen har sovit ganska oroligt inatt. Jag har vaknat flera gånger av att han "pratat" i sömnen. Men han har inte vaknat till ordentligt nån gång och jag har inte behövt ge honom nappen heller. Skönt!

Gårdagen spenderades mest hemma. När Lillprinsen sov där på morgonen/förmiddagen så passade jag på att köra in ved på tork. Körde även ut "bôs" från pannrummet. Och jag askade även ur pannan. Men vedinkörningen fortsätter väl idag :) Bara det inte spöregnar på mej idag med. Det va mindre trevligt! Men några skottkärror fick jag kört in iaf :)

Efter lunchen skulle Lillprinsen sova igen. Han ville först inte. Han har riktigt grejjat i sin mun tänkte jag, så han fick lite alvedon sen somnade han så gott och sov 3 timmar ungefär. Storprinsen och jag väntade bara på att han skulle vakna så vi kunde åka till mormor och hjälpa henne flytta undan lite möbler så hantverkarna kommer fram. Och under tiden vi väntade så somnade Storprinsen på soffan som ni kanske såg i tidigare inlägg :) Han fick sova ungefär en timme :) Men han var ändå på strålande humör, även om jag fick väcka honom. Då brukar han va på riktigt uselt humör så man drar sej lite för att väcka honom.
När vi kom till mormor så serverades den vanliga glassen för Storprinsen :) Och kaffe till mamma!
Vi väntade på att Nicke skulle ringa, han va uppe i Rångedala och hämtade en grip till grävmaskinen. Så han visste ju inte om tvättmaskinen skulle få plats :) Men det fick den så vi mötte upp honom vid Elgiganten.
Sen åkte vi hem och nattade barn och åt lite.

Jag såg igår det första (för mej) avsnittet av serien Alcatraz. Det får nog försökas följa den serien lite kanske. Den va ju riktigt bra! Synd bara att jag inte riktigt orkar sitta uppe efter kl 21 då jag går upp så tidigt! Man är ganska slut efter en dag!

Idag så fortsätter vedinkörningen som sagt. Och det blir nog en och annan maskin tvätt med. Annars är det ganska lugnt. Hoppas inte att Nicke måste jobba ikväll så han kan såga upp lite ved.
Och på Söndag så hoppas jag att vi kan få lite hjälp med vedklyvningen :) Nån som känner för ett träningspass? :) Det serveras givetvis mat och så mycket kaffe man vill ha :) Tacksamma för all hjälp vi kan få.
Men tyvärr verkar det som att alla man känner är väääääldigt "upptagna" när det kommer till att hjälpa andra. Väldigt tråkigt då det finns folk som alltid förväntar sej att man ska hjälpa dom jämt!

Nää, nu får jag nog gå och knuffa på mannen i huset! Han verkar inte riktigt vilja gå upp idag (heller) :)

Ha en toppendag allihopa!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0