120425

God Onsdag!

Idag var det jag som inte riktigt ville kliva ur sängen. Så trött och så ont i min lilla rygg. Det är väl vedkörandet och allt annat grejjande som tar ut sin rätt! Hade lite ont igår innan jag började köra in ved, men är man envis så är man :) Men idag får vi se om det blir nån vedkörning. Storprinsen ska nämligen till dagis idag :D Och medans han är där så passar vi på att åka och storhandlar. Så skönt att slippa att ha med ett barn iaf. Sen åker vi hem med det och plockar upp allt och sen är det nog dags för att hämta hem Storprinsen igen. Jag tror att han kommer vara himla trött efter dagis idag. Jag räknade ut att han varit 5 dagar på 1 1/2 månad ungefär. Så han kommer nog ta igen det idag :)

Igår va det en ganska lugn dag ändå. Lillprinsen bestämde sej för att ta sovmorgon och då ruckades alla rutiner totalt. Men vad gör det :) Nån gång då och då gör ju inget.
Han har dock kommit in i en dum period där han inte kan somna själv i sin säng. Så igår så la jag honom, han blev arg så jag fick gunga honom till sömns. Det har gått så himla bra med att bara lägga honom i sin säng och han somnar själv. Men nu är det nåt som stör honom tror jag. Skulle tippa på att det är den där fördömda tanden som är på väg :) Så nu kan man kanske räkna med en lite snorig och hostig tid kanske. Om han nu reagerar som Storprinsen gjorde när det kom nya tänder.
Men! Han kan somna själv i sängen på kvällen när det är dags för nattsömnen. Det har han ju alltid gjort. Men jag kan bara inte förstå varför han kliver tillbaka till ruta 1 bara på dagarna..?
Nån som har en bra förklaring på detta? För jag kan inte för mitt liv förstå det :|

Idag då är det storhandling som gäller. Bäst att passa på innan Bidraget försvinner från kontot till räkningarna. Satte mej och fixade till allt med räkningarna igår. Så om några dagar när alla räkningar dragits så kommer jag säkert ha sån ångest! Samma ångest man har varenda månad!
Jag avskyr att storhandla. Och jag är nog långt ifrån ensam! Men så skönt det är när det är gjort!

Nä! Drt var nog allt jag hade för nu!

Ha en fantastisk dag!


Kommentarer
Fiddeli

Ha en kononersbraig dag du oxå Pussgurka<3 Kramiz

2012-04-25 06:38:53



Anna-karin

Jag vet precis vad du menar med storhandlinegn...så tråkigt och göra det med så gott när det är gjort :)

hoppas din dag blir underbar! kram

2012-04-25 08:36:52
URL: http://fembarnsmamman.bloggplatsen.se



En chic mammas bekännelser

härligt :D håll utkik ikväll då :) händer för dig nu på kvällskvisten ? :)

2012-04-25 18:07:04
URL: http://frureinhold.se



Jessica

Ska jag absolut göra! Håller alla tummar jag kan :)

Nu ikväll blir det inte så mycket mer än mys med min stora kille :) Barnens pappa är för ovanlighetens skull och jobbar lite :p så det blir lugnt! För er då? Mys med sessan :)

2012-04-25 18:41:03
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se/




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0