Fredag 24/8

God Fredag!

Äntligen fredag.

Gårdagen va en riktig hemmadag. Grejjade lite, fick i ordning på bredbandet och allt sånt. Så nu fungerar allt.
Så skönt att kunna surfa från mobilen vart som helst i huset. Och när man sätter sej vid datorn så tar det inte 5 minuter att ladda en sida.
Lagom till jag skulle laga till lite lunch så försvinner strömmen. Gahh.. Och då slår tanken mej att jag faktiskt har tänt i pannan och halva pannan är fylld med ved.
Lite lätt panikslagen ringer jag till Nicke och undrar vad jag ska göra. Hans svar va då; "Försök plocka ur lite ved ur pannan!"
Jag: "Men det tokbrinner och där stoppar inte jag i mina händer!"
Nicke: "Då får du försöka hälla i vatten, det kommer ryka en del!"
Jag: "Då får det göra det!"
Så jag häller i vatten i pannan springer och öppnar dörrar och fönster så det blir korsdrag och lyckas på nåt sätt få det under kontroll. Strömmen va borta en halvtimme ungefär, men fortsatte komma och gå hela eftermiddagen :(
Jag började tända upp ljusen och skulle värma vatten så jag kunde försöka få i Lillprinsen välling. Lagom till jag va färdig och han ätit lite grann så kom strömmen. Jag fick då skynda mej och fixa till lunchen till mej och Storprinsen!

Barnens farfar kom en stund och satte upp dörrkarmen i det "nya" rummet.
Så snart kan nog Storprinsen flytta in där :) Och Lillprinsen flyttar till hans gamla rum.

Idag ska vi in till stan för att träffa min bror.
Ska bli himla trevligt att träffa honom utanför 4 väggar! Så vi ska till knalleland en sväng. Jag behöver nya skor. Så då passar det bra. Sen blir det handling i eftermiddag.
Nu är kylskåpet ordentligt tomt. Nästan så det ekar lite.
Annars blir det lugnt!

Ha en fin dag allihop!

~ Puss och Kram


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0