Fredag 31/8

God Fredag!

Sista dagen i Augusti! 1:a September imorn. Jag fattar inte vart dagarna tar vägen.

Igår va det dags för Storprinsen att åka till dagis!
Han fick mej att få jätteont i mitt mammahjärta. I bilen när vi nästan är frame vid dagis så säger han:
"Mamma! Jag vill inte gå till det dagiset, jag vill gå till det andra!"
Usch! Han saknar alla sina kompisar där. Men snart har dom förhoppningsvis enats om ett beslut om det här!
Han vill inte riktigt släppa mej när jag lämnar honom. Inte alls som innan där han knappt hann ge mej en puss och kram innanhanva iväg och lekte.
Anyway! Jag och Lillprinsen åkte till stan för att införskaffa den satans bläckpatronen som gjorde att jag inte kunde skriva ut mina texter.
Vi hann även med en snabbvisit hos mormor.
Sen hämtade vi Storprinsen och åkte hem och fixade lunch. Och Storprinsen ville som vanligt inte äta!! Gaaaah!
Efter linchen va det lite bus innan Lillprinsen la sej för sin nap.
Jag satte mej och skrev ut texter och skrev över dom till overhead papper. Storprinsen tittade på en film så länge.
Sen gick jag upp på hans rum för att måla. Resultatet såg ni ju i förra inlägget :)
När jag va klar med det så va det baddax för grabbarna! Lillprinsen är lite våghalsig i badkaret, han ska ställa sej upp. Tycker inte jag är en jättegod idé!
Efter badet va det bus och mys innan Lillprinsen la sej.
Storprinsen tjatade om sin välling, han va jättehungrig eftersom han inte ätit sin lunch.
Jag förklarade för honom att om han ätit sin lunch hade han inte blitt så hungrig!
Nu kanske ni tycker jag är hård, men jag är så trött på att han inte äter!
Medans Storprinsen åt sin välling passade jag på att göra en text i vårat sovrum med :) Haha kommer vara texter överallt!
Bild på det kommer med!
Pappa Nicke va inte hemma såååå sent idag. Han kom vid 19 tiden tror jag.

Idag så är det dagiskörning! Inget annat!
Ja, jo jag ska väl fortsätta med de texter jag skrivit ut :) Idag blir det i Lillprinsens rum!
Uppdaterar med bilder senare.

Annars blir det fredagsmys som vanligt.

Vad ska ni hitta på idag?
Hoppas ni får en fin dag iaf!

~ Puss & Kram

Smutsgrisarna badar :)

 

Texten i vårat sovrum :)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0