Fredag 7/12

God Fredag!

Hua så kallt här är! Tänt lite mysljus i hopp om att det ska värma lite, men får nog snart gå ner och tända upp i pannan. Slängde en kik på termometern när jag fick upp, -17,9 grader.. Det är riktigt kallt!
Så nöjd över att min bil sover inomhus :)

Igår va det plugg hela dagen. Det gickväl sådär. Jag är klar med de jobbiga uppgifterna iaf. Så bara lite finslipning på projektuppgiften.
Sen ska den skickas in senast måndag.
Hämtade gangstrarna kl 16, då åkte vi hem och gjorde köttbullar :) Pappa Nicke fick åka och laga sin bil. Han höll på att tappa avgassystemet.
Snälla Johanna va räddaren i nöden igår och kom med ett paket cigg till mej. Nicke skulle köpt det men eftersom han skulle bli sen så fick jag fixa det själv. Kände inte riktigt för att packa ungarna i bilen för att åka till Sexdrega. Dessutom stog jag och höll på med maten när han ringde och sa det. Så kom jag på att Johannas bil inte va hemma när jag åkte förbi :)

Idag ska det göras uppgifter från boken, har lite som behöver göras. Vet inte om jag hinner sitta nåt i helgen. Hade behövt det. Men grabbarna är väldigt hostiga och sovit kasst inatt så nåt är det.
Vi får se..
Annars måste jag iväg till affären då för att köpa cigg och så. Alltid nåt som behövs handlas.
Så va jag snäll och gjorde mackor till Nicke till jobbet idag. Men då säger han; Det är ju fredag då äter vi ju frukost ute! Suck! Men men.. Då har jag klara frukostmackor iaf :)

Får se om jag tar med mej Storprinsen ner till bygdegården ikväll. Det är ju lussefirande. Nicke trodde inte han skulle orka. Han är ju förkyld :) Hehe! Så det kan vara lite mysigt med mamma-son tid! Vi får se. Han missar ju julkalendern :( Men det kanske väger upp att han kanske får träffa tomten då :p

Ringde till däck-online igår, då det är en och en halv månad sen vi beställde däck till Nickes pappa. Och jag fick ett mail förra veckan att dom ska komma i början på denna veckan. Men inga däck har kommit ännu. Så jag ringde och skällde lite. Men hon sa att dom gått från lagret den 26/11! Hallå! Ska det ta 1 vecka innan dom kommer hit? Så dåligt är det!
Det är ju inte bara jävligt att köra på sommardäck nu utan olagligt med! Så hoppas dom kan komma idag.

Hoppas ni får en fin dag i kylan, ta på er ordentligt!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0