Nyårsafton!

God Måndag!

Sista dagen på 2012 idag då!
Hoppas erat år har varit bra. Och att nästföljande blir än lite bättre!

Måste säga att mitt år varit riktigt bra faktiskt! Det finns väl stunder man vill glömma och förtränga. Men ingen idé att ödsla energi på att fundera påvad som gick snett.
Bara att blicka framåt och hoppas att allt det där tråkiga inte upprepar sej (så mycket)
Det kommer att komma tråkiga saker även nästa år, man kan inte ha ett fullt lyckligt år! Det är bara så!
Och härifrån kommer inga nyårslöften. Varför lova saker man ändå inte håller?
Jag kan inte hålla sånna saker, och jag vet inte vad jag skulle avge för löften heller.
En del avger löften som: "Jag ska träna mer" "Jag ska äta sundare" "jag ska sluta röka" ja och när året börjar närma sej slutet så sitter dom där bittra och förstörda över att de inte hållt sitt löfte.
Så vill inte jag ha det. Jag behöver inte gå ner i vikt (snarare tvärtom) jag kanske behöver skaffa mej bättre kondition, men tiden finns inte. Och att sluta röka är det inte tal om! Jag har provat det förut och det gick sådär kan man säga!

Igår va vi bara hemma (som vanligt) jag städade lite och körde premiärturen med den nya (för oss) torktumlaren. Och den funkade suveränt!
Äntligen slippa hänga alla strumpor och underkläder. Slippa torka sej i stela handdukar! Blä!
Barnens farfar va här en sväng och fikade. Storprinsen blir alltid såglad när han kommer på besök :) Så härligt att se!
Lillprinsen är inne i nån konstig period, han vill inte sova på dagarna ordentligt. Innan har han sovit runt 2-2,5 timme. Men nu sover han en knapp timme.
Så det är lite jobbiga eftermiddagar hemma. Vi försöker ju hålla dagisrutiner, att lägga honom efter lunchen. Men det är klart, det är inte samma tempo hemma som på dagis och kanske är därför han inte vill sova ordentligt.
Fast å andra sidan så har han bara krånglat nån dag nu med detta.
Hmm, det går nog över hoppas jag.

Annars var det ganska lugnt hemma. Det va det där gamla vanliga. Plock av leksaker som av någon konstig anledning hamnar överallt. Vek in lite tvätt. Ja jag, behöver inte förklara! Jag gjorde allt det jag brukar göra en vanlig dag :D Ni tjejer vet vad jag pratar om :P

Idag då! Nyårsafton!
Jag ska bege mej till affären. Den där satans mjölken! Gahhh! Ingen mjölk inget kaffe.. Inget kaffe är likamed sur Jessica! Och en sur Jessica vill väl ingen ha :P
Senare i eftermiddag/kväll ska vi in till grannarna och äta middag och bara umgås.
Kanske kommer Conny, Fia och lille Oscar med kanske! Så våran nyårsafton blir toklugn.
Men jag klarar mej utan allt det där hektiska. Fixa fest att gå på (då jag inte dricker) Ordna med barnvakt. Usch! Jag har blivit gammal! Haha! Nä men blir väl så när man får barn! Skulle inte lämna iväg mina barn bara för att dra iväg och fira nyår med mina vänner. Näpp, nyår och midsommar vill jag fira med min familj!

Nej uscha vad jag pratar strunt! Blev ett långt inlägg detta.

Vad hittar ni på ikväll?


Tittar på grävmaskin i pappas telefon!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0