Dagisbaciller

När jag kom för att hämta Storprinsen idag på dagis så träffade jag den dagisfröken vi har bäst kontakt med. Hon var inte där när jag lämnade honom imorse. Men hon frågade iaf vad det varit med honom, och jag sa att han haft öroninflammation och att han varit pigg men att jag haft honom hemma för medecineringens skull då. Det tyckte hon var så himla bra. Att jag höll honom hemma till han var fullt frisk. Då sträckte jag allt lite på mej :) Att få höra sånt gör mej så himla glad. Då känner man sej lite som en bättre mamma.
Hon berättade då att dom har haft mycket sjuka barn på dagis som dom har fått skicka hem flera gånger bara för att dom inte varit fullt friska när dom skickat tillbaka dom till dagis. Nu undrar jag bara: Vad är det för fel på dessa föräldrar som inte tar sej tid att se till att barnet/barnen är fullt friska innan dom skickar dom tillbaka till dagis? Är jobbet så viktigt att dom inte kan se till barnets bästa? Jag menar, inte konstigt att dom haft massa sjuka barn när det kommer nya baciller HELA tiden! Ja det kanske är en annan sak för mej som ändå går hemma och det gör inte mej nånting att han är hemma några extra dagar. Men i dom flesta fall kanske pappa eller rent av någon mor-far förälder kanske ställa upp någon dag? För det kan inte bara va jag som har den "lyxen" att min mamma ställer upp när jag behöver hjälp. Eller?! Hon var till enorm hjälp när jag jobbade innan Lillprinsen kom. Både när jag var på Blåkläder och på Ericsson. Och hon ställer upp i den mån hon orkar och kan. Och det är jag väldigt tacksam över!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0