Sol, sol strålande sol

Då va det söndag igen. Tycker inte de e annat än söndagar!
Och denna söndagen är lika tråkig som alla andra söndagar! Jag är verkligen skit uttråkad! Känner att jag behöver komma hemifrån! Men vad sjutton hittar man på?

Igår va det ju dags för dop i stugan :) Haha! Dagen började tidigt då lillprinsen inte ville ta sovmorgon så vi va vakna från halv 6! Men det va skönt kände jag. Kände ingen som helst stress alls! Det mesta var ju förberett dagen innan. Det va tårtorna som skulle göras helt klara. Och skära lite grönsaker och annat småfix.
Världens bästa syster stod för leverans av frallorna och garneringen till den ena tårtan som jag totalt glömt att köpa "/ Tack för hjälpen! <3
Sen började allt folk att drôsa in :)
Lillprinsen va jätteduktig under dopakten. Sa inte ett knyst. Han knorrade bara lite när han fick vatten på huvet men annars va han hur snäll som helst! Han avslutade allt med att somna i morbrors/gudfars famn. Så vi fick krångla av dopklänningen, som förresten passade utmärkt trots att jag inte trodde det, och lägga honom i sin säng där han sov jättegott trotts allt liv i övriga huset!
Min kusin och hans familj, som jag säkert inte träffat på 20 år va här igår. Så superroligt att dom ville komma. Vi har inte så bra kontakt med kusiner, fastrar, morbror och moster i våran familj. Så därför va det extra kul att dom kom!
Vi har nog satt nytt rekord på hur många vi har varit i huset nu iaf vi va 23 vuxna och 9 barn! Så det va fullt ös kan man säga!
När dom flesta åkt hem blev det så lugnt och skönt :)
Kvällen blev lugn och skön trots att vi kände att vi ville hitta på nåt. Men vi lagade lite mat och sedan slängde vi oss på soffan. Storprinsen han sov inget på dagen så han somnade liggandes i mitt knä med vällingen. Jag blev inte så långvarig uppe jag heller. Fast Lillprinsen va den som gick och la sej allra först. Han somnade runt 18-tiden redan. Sem vaknade han 2,15 men somnade inte förren lite innan 4! Uff! Vet inte riktigt vad det var som störde honom heller "/ Han brukar ha lätt för att somna om på natten men det märktes tydligt att det va nåt som störde honom. Så fort jag beslöt mej för att ta upp honom igen och satte mej i sängen med honom så somnade han på en gång. Med nappen! :) Han har nog fattat att den faktiskt är ganska god ändå :)

Idag kom min bror och hans tjej för att hämta min mamma. Dom skulle ändå åka till stan så dom plockade med sej henne. Men när han åkte blev det så verkligt att jag inte kommer få se honom på bra länge igen. Tårarna bara rann på mej. Det va jättejobbigt verkligen. Men det va så skönt att se att han mår bra. Men jag önskar han kan må bra hemma, och slippa det där stället. Men det gör honom gott!

Idag är som sagt en tråkdag! Jag är fruktansvärt uttråkad och det blir inte bättre av att veta att jag verkligen inte har nåt att göra. Känner inte direkt för att fixa hemma idag heller. Jag har tvättat en maskin tvätt och kastat in ved. Det är allt jag gjort idag. Just de tömt diskmaskinen och fyllt den igen med!

Äsch! Nu ska jag fortsätta tråka!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0