Valentines day!

Alla hjärtans dag!
Vi "firar" inte det så värst mycket om jag ska vara ärlig. Vi tycker att det är en dag som ska vara som alla andra dagar. Vi behöver inte visa för varandra att vi älskar varandra med preseneter. Man kan väl visa det varje dag istället?

Lillprinsen vaknade när pappa gick upp. Trodde allt han skulle ge med sej och somna om. Men icke! Så det var ny blöja och mat. Han fjantade så när han åt så jag trodde inte han skulle somna om. Men det gjorde han tack och lov. Så nu får jag min egentid jag behöver på morgonen innan det är dax att ta upp den stora!
Han var ganska slutkörd efter dagis igår kan man säga. Han somnade i bilen på väg hem. Det har inte han gjort på säkert 1 år! Så jag hade 2 sovande stjärnor när jag parkerade bilen i garaget. Så jag sprang upp för att hämta Storprinsens babyvakt, som är trådlös, och gick ner och ställde den i bilen. Lillprinsen gillar ju inte att sova i bilen när den står still och det inte är nån radio på, så han vaknade ju ganska snabbt. Men jag såg ju direkt att han inte sovit klart så jag fick han att somna om och la han i sin säng, där han sov ytterligare 2 timmar.
Storprinsen sov till runt 13-tiden. Då ställde jag mej och gjorde hans favoritmat "Ankpaka" Haha!
Tänk vad en dag på dagis kan göra mycket egentligen. Han hade kanske 2 utbrott på hela dagen (eftermiddagen) Och han va så kramgo och pussig. Tror allt han saknade sin mamma! :)
När vi igår satt och åt lunch så härmade han mej till punkt och pricka! När jag blir sådär uppgiven och trött på nåt brukar jag vända bort huvet och avlägga en suck! Det började han med att göra för nån vecka sen.. Sen brukar jag alltid säga "Måste du ropa så, du kan väl vara lite tyst?" Varpå jag frågar honom om maten var god "Mamma, du kan väl vara lite tyst?" Jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Jag brast ut i asgarv givetvis! Finns nog inte så mycket att göra vid det tillfället skulle jag tro. Haha!

Idag får vi besök av Anna-Karin och Mike och deras barn. Var så längesen vi träffades nu! Dom har inte sett Lillprinsen mer än på kort så nu är det väl dax :) Dom kommer medans Storprinsen är på dagis, så honom hinner dom inte träffa tyvärr. Men det blir la väl :)
Annars händer det nog inte mycke idag. Ikväll kommer grabbarnas farbror och hjälper Nicke att flytspackla golvet på lilla toaletten. Så det dröjer kanske inte så länge till innan den är tillbaka i funktion :) Men igår pratade vi om hur vi ska göra med väggarna. Om vi ska göra om dom med eller inte. Och om vi ska sänka ner taket lite. För det är onödigt högt i tak på toaletten. Vi får se. Det viktigaste är att golvet blir klart.

Nä! Nu lite mer kaffe innan det är dax att väcka Storprinsen!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0