Varför?

Dagen med Storkillen kanske kunde börjat lite bättre. Påväg nerför trappan säger jag till honom: -"Nu ropar vi inte så för Lillebror sover fortfarande" Varpå han ger mej en smäll med öppen hand rakt över kinden. Samtidigt som jag blev chockad så blev jag naturligtvis ledsen och arg. Vänder mej om och går upp på hans rum igen. Sätter ner honom och frågar "Varför slog du mamma?" "Där" säger han och pekar på kinden. Då förstod jag att han inte förstår vad "varför" betyder. Hur förklarar man vad det betyder på bästa sätt? Finns det nåt annant ord man kan använda istället.
Jag blev alltså riktigt ledsen av det här. Han har aldrig, aldrig, aldrig gjort något liknande! Visst han har väl sparkat mot mej, men det har han ju gjort när han inte velat byta blöja och jag vart tvungen och "brotta" ner honom. Och nej, det är inte heller okej. Men detta slaget tog mycket hårdare på mina känslor än det gjort när han sparkade mot mej.
Vad ska jag göra? Dagen har inte börjat än och jag känner mej redan uppgiven.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0