11:e Januari 2012

Återigen har det gått ett par dagar utan att jag orkat blogga nånting! Men jag har bra skäl :) Haha! Inte för att jag kanske behöver ha skäl till det men jag har det.

I söndags va min fina kompis Cissi och hennes lilla Anton här och lekte en stund, Storprinsen va som vanligt ute och åkte grävmaskin med sin pappa! Men han kom in efter en stund så grabbarna fick busa lite. Men Storprinsen var ganska trött och ville gå och sova sa han.. Då fick han göra det!
Vi passade på att laga lite mat så den va färdig lagom till han vaknade igen. Sen var det dax för badkaret för sllihopa.. Eller ah! Inte jag.. Men Storprinsen och pappa badade och jag duschade. Passade på att bada den lille killen med när vi ändå höll på.

I måndags var det dags för Storprinsen att gå tillbaka till dagis igen. Det är så skönt för även om han vart borta några dagar så blir han inte ledsen när jag lämnar honom. Han tycker alltid det är lika kul att komma dit :)
Allra helst när "flickvännen" Inez är där :)
Men det går givetvis bra när hon inte är dät också.
Annars var måndagen ganska lugn. Framåt kvällen hörde jag hur rosslig och hostig Lillprinsen var. Han har varit det från och till nu. Men denna gången ringde jag till 1177 och rådfrågade. Hon tyckte att jag skulle åka in med honom så dom fick lyssna på han. Japp! Typ halv snöstorm och jag måste ut och åka!! Jaja! Allt för mina barn. Givetvis blir man lite orolig innan man kommit dit och får veta vad det är. Så Nicke fick mata honom och klä på honom för jag kunde inte sitta still alls. Kom iväg runt 20,45 och var hemma igen 23,40 så det tog inte jättelång tid. Men det dom gjorde var att inhalera honom så att han kunde få upp allt slem han hade. Och han skötte sej jättebra så han behövde bara en inhalering! Skönt! Så det är väl lite det som stört honom när han ska sova med. Ändå har jag höjt upp hans säng i huvudändan. Verkar inte fungera det där..

Och igår var det återigen dags för en begravning. Årets första och enda hoppas jag! Nu var det Claes vi sa adjö till. Det var Nickes mosters gubbe som också dog i cancer.
Så det var en ganska tung dag igår. Efter begravningen åkte vi och hämtade barnen som varit hos mormor under tiden. Sen åkte vi till Nickes kusin där det var lite fika. Tur att barnen finns annars hade det varit så ledsamt! Dom livar upp det lite grann om man säger så :)

Lillprinsen har fått för sej nu, efter flera veckor, att han vill ha mat på natten! Så jag är ju helt död! Men det är väl nån tillväxtperiod där det krävs mer mat eller liknande. Han ändrar sej säkert snart igen.

Nu måste jag väcka Storprinsen så han kommer iväg till dagis!
Ha en bra dag!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0