Fredag 13/7

God Fredag! 
 
Regn, regn, regn. Det är ju så man blir lite deppig! Men tyvärr hjälper det inte att gnälla. Jisses vilket väder vi skulle haft om det blev bätte av att gnälla om det :)
 
Idag funkade det inte att logga in med appen :( Så blir inga bilder idag :( Såååå trött på att den inte fungerar som den ska! 
 
Anyway! Igår morse så kände jag mej så rastlös så jag bestämde att vi skulle hitta på nåt, men vad? 
Vi bestämde att vi skulle åka till mormor en stund iaf. 
När vi stod och tog på oss skorna så händer det här:
 
Storprinsen: Mamma, kan inte vi åka till Max lekland idag?
Jag: Oj, ja det kanske vi kan göra. Vi funderar lite på det.
Storprinsen: Snääääääälla mamma! 
 
Men nu hör det till saken att jag tycker att barn i den åldern ska förtjäna att få göra sånna saker! Och jag kan säga att han inte riktigt förtjänade att åka dit iaf. Så det får allt bli en annan dag. Och jag har redan "en annan dag" i helgens planering. Så vi får se! Ni kanske tycker att jag är lite hård, men man kan inte hålla på ich göra saker som dom tycker är kul även om dom inte förtjänar det! 
Så vi va som sagt hos mamma/mormor en sväng. Sen åkte vi till Älskade Therese en sväng. Va kanske inte riktigt meningen att stanna så länge men det blir ju alltid så! Haha! 
Storprinsen har denna veckan på riktigt matvägrat allt jag har serverat honom. Så igår kom Pappa Nicke med idén om att vi kanske skulle köpa pizza och se om han åt då, för han ääääälskar pizza (vilken unge gör inte det?) Sagt och gjort, vi köpte pizza och han åt som en häst. Så nu vet vi att det inte är nåt "fel" på honom. Bara att han inte vill ha maten jag serverar! Så nu får vi komma på ett bra sätt att få honom att äta igen. Kanske lättare sagt än gjort. Men han måste ju äta. 
Iaf! Efter maten gick vi ut en sväng i det fina vädret. De stora killarna klippte gräset och jag och Lillprinsen tittade på. 
När dom va klara så skulle jag provköra grävmaskinen! Gud så kul det va! Men så svårt! Är nog en vanesak! Mycket att hålla redan på och man måste ha en jäkla simultanförmåga (stavning?) Ville kanske inte riktigt gå ur sen kan jag säga :) Haha! Men Lillprinsen va ju tvungen att sova! 
 
Storprinsen ville ha välling igår kväll. Det kanske bara är en grej han kör med att han inte vill ha. Men jag ska testa idag, han ska få en hal flaska nu på morgonen och sen se om han hellre vill ha macka när vi ska äta frukosten. För känns samtidigt att man kanske ska blrja avveckla det här med välling? Vad tror ni?
 
Idag då! Vi ska iväg och handla en sväng på förmiddagen, då min mamma och hennes kompis Göran kommer vid lunchtid och stannar hos oss och ska grilla med oss ikväll. Så måste handla hem lite grönsaker och grejjer till det! Pappa Nicke slutar tidigt idag :) Dom börjar klockan 6 på det stället han är nu så dom jobbar bara till 11,15 idag! Fantastiskt att få hem honom så tidigt en fredag!
Annars blir det nog en lugn dag. Måste dock dammsuga, igen! Syns inte alls att jag gjorde det i måndags! Tråkigt! 
Och den där satans tvätten tar ju aldrig slut heller "/ Ingen ro ingen vila!
 
Nä, nu ska jag inte sitta här och babbla, ni ska få återgå till vad ni gjorde innan ni kikade in här :) 
 
Och hoppas ni får en bra dag trots att det är Fredag den 13:e!
 

Kommentarer
Linda T

puss sötis :-d jag hoppas du får en bra dag idag. Själv ska jag jobba, jobba, jobba och jobba lite till :-s
Men eftersom solen lyser mestadels med sin frånvaro är det helt ok att jobba just nu känner jag.

Glöm inte att det är marknad i Svenljunga idag om ni ska dit och handla.... (litet tips med tanke på parkering....) :rolleyes:
Kramisar

2012-07-13 05:43:55



Jessica - Mamma till Max & Leo

Ja när vädret är som det är så kan man lika gärna jobba!
Åh tack för tipset. Det hade jag missat! Då får det nog bli att åka till Skene och handla :)
ha en fin dag Fina du! :love:

2012-07-13 06:11:49
URL: http://Lillafrokenkarlsson.blogg.se




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0