Besked

Idag kom samtalet jag väntat på.
Trodde det skulle bli dåliggt besked, men för mej blev det ganska bra!
Det handlar givetvis om Storprinsens dagis till hösten! Hon hade börjat med att ringa runt till oss s.k 15-timmars föräldrar (vi som har våra barn 15 timmar i veckan)
Hennes fråga va då om jag kunde tänka mej att Storprinsen kanske kunde gå 5 timmar 3 dagar i veckan! Om det då fungerar med personal och de övriga barnen. Och ja! Det kan jag ju absolut tänka mej, har ju länge velat att vi ska få lämna 5x3 ist för 3x5 dagar i veckan. Så det blev ju bara positivt för mej.
Så nu hoppas vi att detta kommer fungera för de andra 15-timmars föräldrarna och att politikerna kommer fram till ett så bra beslut som möjligt så snabbt som möjligt! Helst innan Lillprinsen ska börja.

Så mitt i allt elände så kommer det lite positivt ändå!


Kommentarer
Fiddeli

Toppen ju :) Hoppas de går igenom nu då :) Kram

2012-06-05 14:28:29



Jessica - Mamma till Max & Leo

Ja, det får vi verkligen hoppas.. Men jag menar vilken 15-timmars förälder vill inte att dom går 5x3 ist? För min del blir det ett jäkla körande bara.

2012-06-05 14:45:23
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se/




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0