Måndag 25/6

God Måndag! 
Ny vecka och nya möjligheter. 
 
Igår hade vi ju kalas för Storprinsen som idag fyller 3 år :) 
Det gick jättebra, han va väl lite tjurig emellanåt men det va för att dom andra barnen ville leka med hans saker :) Haha! Men det är ju alltid så. Dom slåss om samma leksak! 
Han fick jättefina presenter och alla verkade nöjda och glada. Tårtorna vi hade beställt va superfina! Och jättemumsiga :) 
 
När alla åkt så pratade vi om kvällens middag. Jag sa att jag orkar inte ställa mej och göra nån mat så det fick bli pizza. 
Storprinsen passade på att ta en liten nap på soffan när jag va och hämtade maten. Han sov lagom länge så han inte va direkt tjurig sen. Han fick sin pizza som jag lagt undan till honom. 
Pappa Nicke skruvade ihop cykeln vi hade köpt till honom. Sen skulle han testa den men han höll på att ramla så han blev nog lite rädd. 
Men han försökte iaf. Det kommer! 
Grannarna kom över en stund igår kväll med ett litet paket till honom. Vi bjöd på tårta som är över och dom tyckte den va god med :)
 
Idag ska vi åka till Leos Lekland, eller som Storprinsen säger: "Max Lekland" :) Ska träffa Finaste Therese där! Så mysigt det ska bli! Men först ska Storprinsen till dagis och vi ska väl ha utvecklingssamtal. 
Sen när vi vart på Leos så ska vi köra hem mamma/mormor. Sen vet jag inte om pappa Nicke ska jobba ikväll eller om han kommer hem normal tid. Vi får väl se. 
 
Igår så började vi operation "sluta helt med nappen" på Storprinsen. På hans födelsedag förra året så tog vi bort nappen helt på dagarna. Så nu kände vi att han nog är redo att även släppa den på nätterna med. Han har sovit hela natten iaf. Det va väl jobbigast när han skulle lägga sej. Men Pappa Nicke gick upp han med till honom och sa: Du är ju stor kille nu så du behöver väl ingen napp nu." "Nä pappa, jag är ju 3 år nu" Haha!
Sötnos! 
Han har inte kommit upp än men han kommer nog snart. Så då får vi se om han sovit gott utan nappen.. :)
 
Ha nu en trevlig dag i regnet. Det ska regna MASSOR idag så kom ihåg gummistövlar om ni ska gå ut ;)

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0