Tisdag 19/6

God Tisdag!

Åh vad jag tycker det är svårt att börja ett inlägg numera. Känns som att det blir samma varje dag "/ "Idag har vi gjort det här" "Igår gjorde vi..." Blä! Fantasin är inte riktigt på topp just nu! Men det kanske kommer tillbaka, vem vet!

Ja, så igår så körde vi Storprinsen till dagis. Vi åkte hem en stund så Lillprinsen fick sova, då storebror höll låda i bilen till dagis så han inte kunde somna. Så han somnade så gott hemma i sin säng. Det gör väldigt ont i mammahjärtat att behöva väcka barnen bara för att vi ska iväg. Igår va det ju dags för en ny spruta i rumpan så det inte blir flera kottar :) Haha!
Efter det så tog vi en sväng med bilen innan vi skulle hämta Storprinsen. Lillprinsen somnade till en stund men vaknade givetvis när den alldeles för högljudda storebrorsan skulle in i bilen.
När vi kom hem så va det ju som vanligt lunchdags! Lillprinsen fick sin lunch först och Storprinsen va ute och grejjade lite. Sen åt jag och han. Jag hade gått och längtat efter min lasagne som jag visste stog i kylskåpet. Men när jag skulle plocka fram våran mat så va min lasagne borta! Gaaaah! Då har pappa Nicke tagit den till jobbet! Så då fick jag vackert ta köttbullar och makaroner som fanns kvar i kylskåpet :(

På eftermiddagen försökte jag städa lite, eller ah, dammsuga iaf :) Inte det lättaste med en 8 månaders bäbis som ålar efter :) Och som sen blir alldeles för trött för att jag dammsugaren. Så då tog han en lite nap. Och då passade jag på att ha kvalitetstid med Storprinsen ute. Han fick för sej att han skulle bada :D Haha! Javisst! Det fick han väl. Han tog av sej blöja och T-shirten och hoppade i poolen :) Inte kallt alls tyckte han :D
Han badade inte så länge men inga kläder skulle han ha på sej iaf.

På eftermiddagen kom även brorsan och svägerskan förbi. Jag fick mitt hår färgat och klippt äntligen :D
Tack snälla Jannike! Olli och Storprinsen busade som vanligt! Haha! Underbara ungar!

Idag så är det den vanliga trippen till dagis som gäller. Nu går han inte många dagar till innan det är "sommarlov" för honom. Han går bara nästa vecka med. På måndag ska vi fira hans födelsedag med att gå till Djurparken. Jag och Fina Therese och hennes systerdotter Wilma :)
Men först ska han fira sin dag på dagis och jag ska ha utvecklingssamtal :D Som jag ser fram emot detta :) Förra året hade dom bara positiva saker om hans utveckling och allt runt omkring. Så det ska bli fantastiskt roligt och se vad dom säger i år :)

Oooooh! Va inne på telecare.se igår och kollade på statusen om reparationen på min ajfån, den är skickad därifrån! Så underbart! Så jag kanske får tillbaka den denna veckan ändå :D Helt underbart! Jag blir ju totalt låst att ha en annan telefon. Den kanske är bra för andra men jag trivs med min ajfån. Ja det är ett jäkla tjat, men jag älskar den ju och kan inte tänka mej ett liv utan den. Den är som mitt 3:e barn :) Haha!

Mammas hjälpreda :)



Flinis ♥


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0