120306

God Tisdag gott folk!

Idag blir en lugn hemma-dag! Känner faktiskt inte för att göra nånting alls. Så det får nog bli så. Storprinsen ska till dagis bara.

Igår va jag som sagt på volvo med min bil. Det var fruktansvärt deprimerande, kände bara att jag ville skrota bilen nu! Orkar inte lägga mer pengar på den känner jag! Men nu blir det ytterligare 2800:- Men nästa ägare behöver ju inte byta ett skit då om man ser till hur mycket vi har bytt :) Men å andra sidan så har vi haft den i 4 år nu. Och vi har ju bara bytt sånt som är förslitnings grejjer. Frågade Conny lite igår om V50. Om det va en bra bil osv. Men det va tvärstopp där! Han verkligen avskyr V50. Så det blir nog ingen V50 här inte. Nicke pratade med honom igår kväll och dom kom väl fram till att en Ford Mondeo skulle passa oss bra. Vi ska iaf provköra en. Och nästa bil blir en Diesel verkar det som. Jo men jag kör ju så sjukt mycket egentligen. Och min bil drar fruktansvärt mycket och är för stor. 9/10 gånger är det ju bara jag och barnen som åker. Så en diesel skulle löna sej i längden :)
Vi får se vart detta slutar. Lite dumt bara att våran bil inte är nybesiktigad så det blir lite svårt att sälja den nu. Vet inte hur dom är med att köpa in en bil på Volvo som inte är nybesiktigad? Iofs gör dom väl en egen besiktning på den när dom tar in den. Antar jag..?! Har en tid den 31 Maj för besiktning. Får se hur stor arbetsorder det blir på den. Är rädd att avgassystemet inte går igenom. Fast det trodde jag förra året med men det klarade sej. Men nu "brummar" den mer än den gjort förut.

Medans jag va på Volvo va Storprinsen hos mormor. När jag hämtade honom på dagis frågade jag om han ville vara hos mormor medans mamma fixade bilen. Han sken upp med hela ansiktet och skrek "JA!!" Haha! När vi stannade utanför mormors hus och han fick syn på henne fick han panik för han kom inte loss fort nog :) Han gick så snällt med henne upp och jag fick Kram och Puss innan han gick :)
Det hade inte vart några som helst problem medans jag va borta och det va skönt. Han har nämligen ett jäkla humör den där killen och det är som att vända på en krona ibland!
På väg hem så skulle han bara inte sova. Han satt och sjöng om sina dagisfröknar :) Sötejöte. Han kommer nog bli låtskrivare :) Igår när vi skulle åka till dagis så hittade han på en låt "Ja åka dagis, ja åka dagis, ja leka Inez" Haha! Han är för söt!
Men allt låthittepåande tog krafterna ur honom och han somnade till slut.
Jag och Lillprinsen (som ALLTID slår upp sina blå när vi kör in på gården) gick in och grejjade lite. Vid 16 skulle vi åka ner till banken i Kinna och möts upp Nicke. Men när vi kommit dit och jag packat ner Lillprinsen i vagnen och krånglat så visar det sej att det är STÄNGT! Men va i h*****e! Det har ju varit öppet länge på Måndagar innan väl?! Jaja! Bara att åka hem dårå. Hemma skulle det lagas mat, duschas, bada barn och natta barn.
Och när barnen lagt sej blir ja alltid så himla trött och slö. Det är precis som att man slappnar av för mycket på nåt sätt och man orkar inte göra ett skit mer! Bara jag som har det problemet?!

Ååååå där va huvet tömt! På återskrivande!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0