120324

God Lördag Sverige.

Vaknade med ett ryck lite innan klockan 6! Fattade inte vad det var för dag eller vad klockan va eller nånting. Men när jag vaknade till lite så förstod jag :) Inte lätt att vara trög alla gånger :D
Men jag gick upp iaf då Lillprinsen jollrade i sängen. Satte på kaffe och tog morronciggen. Men han var tyst igen! Jippie! Så gick jag och hämtade mitt kaffe. Satte ner arslet i soffan och då börjar dom prata BÅDA TVÅ! Suck!! Lillprinsen har inte varit vaken och ätit inatt heller. Men nånting jag absolut inte kan förstå är varför Storprinsen är vaken?! Han sov nog 2 (!) minuter igår på hela dagen och sen gick han och la sej vid 21 igår för vi va över hos grannarna och grillade! Han somnade så gott i min famn igår igen så jag fick bära upp honom. Då tänkte jag att han borde ju sova till åtminstonde kl 7 för han brukar sova ungefär 10 timmar/natt! Men icke! Klockan 6 dårå!! Suck!

Igår va syster/moster och kusin Isabell här! Stora barnen busade hej vilt som vanligt. Så roligt att titta på dom när dom triggar varandra. Men vi skickade ut dom till slut så vi kunde sätta oss på altanen med varsin kaffe och bara njuta av den underbara solen. Lillprinsen fick sitta i vagnen och han blev trött och tog en powernap och vaknade och ville ha mat och somnade gott i vagnen i 2,5 timmar! Wow! Det är ungefär vad han sover på en hel dag annars! Så hädanefter blir det att sova i vagnen! Lite lättare nu när han fattat att han kan somna själv med :) Det lönar sej att vara envis!
När moster och kusin åkt så hade jag en liten energikick så jag tog vara på den och dammsög vilket till synes behövdes. Torkade av i vardagsrummet med :) Sen var det dags att stoppa grabbarna i badet och ställa mej själv i duschen!
Sen gick vi över till grannarna och åt såååååå god mat! Jisses vad mätt jag blev. Jag och Storprinsen gick hem lite innan 21 tror jag klockan var. Lillprinsen sov ju hemma sen 3 timmar tillbaka. Våran "barnvakt" sträcker sej ju 2 km så den tog vi med oss. Larmade och låste om Lillprinsen gjorde jag så han skulle vara trygg!
Nicke stannade kvar och tog några öl med André så vette sjutton när han kom in för jag har sovit som en bäbis inatt! Jag gick och la mej strax efter Storprinsen och stensomnade efter jag läst en halv sida i boken :) Haha! Den är spännande men jag orkade ändå inte hålla ögonen öppna!

Idag vet jag inte ännu hur dagen ser ut. Nicke ska inte åka och hjälpa sin chef så han är hemma hela dagen. Vi pratade om att besöka "Hem och trädgårdsmässan" men vi får se. Helst av allt skulle jag vilja åka till Mölndal och köpa en ny vagn till Lillprinsen, men vet inte om jag kan ligga ute med dom pengarna innan jag får sålt våran andra vagn "/ Och sen har jag ju inte direkt platsen att förvara alla vagnarna :) Haha! Så jag hoppas och ber att jag snart får sålt den :)

Vad ska ni hitta på idag?


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0