120330

God Fredag Sverige!

Natten har varit bättre. Lillprinsen vaknade 23,30 me då dög nappen fram till klickan 3. Då förde han ett jäkla liv :) Men efter lite mat så sov han fram tills nyss 6,15! Ja, Storprinsen han är vaken han med. Han har legat i sin säng och sjungit fram till nu :) Haha!
Ja och idag är det fredag och vi ska åka och hämta Storprinsens älskade mormor! Hon ska vara här över helgen då jag inte direkt kände för att spendera den helt ensam då Nicke skulle fixa rill några skopor till grävmaskinen! Så då frågade jag om hon ville vara här.
Så när vi är och hämtar henne ska vi passa på att handla lite inför helgen. Måste köpa lite grillkol med så vi kan grilla imorn. Men såg att som hade den kolen vi brukar använda på Blomsterlandet så köper väl den där.

Igår hade vi en sån riktig hemmadag! Vi bara gick och drog hela dagen kändes det som. Storprinsen gick ut liten stund efter vi ätit lunch. Det jobbiga med att han går ut är att jag egentligen måste stå i fönstret och glo. Men det går rätt bra. Han lyssnar ganska bra när jag säger att han måste vara på framsidan i sandlådan. Det är bättre sen när man kan sitta på altanen och "övervaka" vad han gör. Haha!

Å Nicke blir sen hem ikväll med. Först ska han köra hem en jobbarkompis som ska sluta hos dom och sen ska han pka till stan och hämta 3 innerdörrar från hans pappas lägenhet. Så nu är det snart så Lillprins bus kan flytta upp till sitt rum :) Det dumma är att det inte var några dörrkarmar med så det måste vi köpa sen. Annars kunde han kanske flyttat upp redan på söndag kanske :) Men det går ju inte :(

Lillprins bus är lite förkyld med nu :( Vet inte om det är för den förkylningen Storprinsen drog på sej eller om det är för tänderna som är på väg. Tror han har 4 på väg samtidigt. Lika bra att ta allt på en gång :) Haha! Så det är väl därför vi sover lite dåligt på nätterna med. Han har ju skämt bort sin mamma egentligen då vi fått sova hela nätterna sen han va nyfödd nästan :) Och det tackar jag verkligen för då Storprinsen är en så morgonpigg liten kille!

Ska köpa "God natt välling" till honom idag så ska vi börja så smått med det. För det kan man ju blanda med ersättningen så det blir ännu lite tjockare :) Och smakisarna går ganska bra nu. Jag har kommit underfund med att han fungerar likadnt som sin storebror! Honom fick vi "lura" med att ta lite efterrätt på den vanliga maten. Och det funkar jättebra och han får i sej det han ska :) Så nu är jag nöjd. Visst krånglar han och spottar ut det men det är ju så det blir när det blir annan konsistens i munnen! :) Tyvärr fungerar inte Katrinplommonpurén lika bra på honom. Hans mage bommar igen på direkten. Men som tur är så har vi Lakulos hemma så det kan han få om det blir jobbigt för honom. Det fick han när han va pytteliten och magen krånglade. Och det rekommenderar jag starkt, MEN prata med BVC först!

Försäljningen av våran vagn går trögt tyvärr. Fick ett riktigt skambud igår. Jag sänkte vagnen (som finns på Blocket.se) till 2800:- och jag skrev även att den kan bli billigare vid snabb affär. Då får jag ett mail av en tjej som säger att hon kan ta den för 2200:- Jag kan tyvärr inte få under 2500:- skrev jag till henne och då fick jag inget mer svar. Dessutom ville hon ha den skickad till Landskrona! Och då skulle fraktkostnaden vara inräknad i dom 2200:- Så nä! Känns som att jag bara skulle förlora på den affären.
Finns det ingen som behöver en vagn verkligen? Tycker det kommer fram en efter en nu som ska ha bäbisar!
Hör gärna av er om bi vet någon isf. Lägger upp en länk till annonsen lite senare!

Ha en underbar dag!
Idag ska det bli kallare mot vad det varit så bli nu inte förvånade!! Och byt inte till sommardäck i helgen, det ska snöa på måndag. Kanske till och med redan idag!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0