mamma vs lillprinsen

Äntligen har han nog greppat det här med att det är skönt att somna för sej själv. La honom nyss, helt klarvaken, i sin säng. Han jollrade lite men nu har det varit tyst ett tag. Så nu har jag nog ännu en seger, gentemot honom, att lägga till i mitt mamma-CV :)
Sååå underbart det är att bara kunna lägga ner honom utan detta vaggande och gungande. Det kan driva vem som helst till vansinne!

Det är så underbart att se alla enorma framsteg han gör varje dag :) Nu börjar det gå ännu fortare framåt i gåstolen :) Och Storprinsen har kommit på att han faktiskt är ganska så rolig trots allt. Så han håller på att busa med honom hela hela tiden :) Så underbart det är att hör dom skratta tillsammans. Får passa på att njuta nu innan dom börjar slåss :D Haha

Vi väntar fortfarande med spänning på att det ska ploppa upp några Vattkoppor, men nu ser det faktiskt ganska mörkt ut tyvärr. Men det kan ju ta upp till 10 dagar innan det visar sej "/ Men jag hoppas verkligen att Lillprinsen kan få det nu, ju mindre dom är ju lindrigare blir det säger dom. Men som sagt så är ju alla barn olika, tack och lov. Men med tanke på hur Lillprinsen har varit dom senaste dagarna så har det kanske fastnat på honom :) Helt sjukt egentligen när man tänker på det. Att man vill smitta dom små med detta hemska egentligen. Det som kliar så fasansfullt och det kan till och med göra ont. Men hellre att dom får det nu medans jag går hemma än när jag väl börjat jobba och måste vara hemma då. För det är ju väldigt lång inkubationstid på det.
Precis som min kära syster skrev idag på sin blogg:

" Tänk om man kunde skydda sina barn från alla sjukdomar, orättfärdigheter, olyckor och misstag i livet, tänk vilken supemamma man skulle vara då! Eller tänk om man kunde styra allting och välja när man ska förlägga allting, liksom ha kontroll över hela deras liv?

Men.. Hur skulle man då forma deras liv?"

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0