sommartid VS vintertid

Oj då! Jag har läst många bloggar nu denna veckan, efter vi ställt om klockan till sommartid verkar det vara många som har problem med att få barnen att somna på kvällarna.
Jag måste säga att jag har haft turen att mina barn inte har krånglat med läggning en enda dag sen vi ställde om klockan.
Vi har ju, sen Storprinsen började förstå vad vi sa, sagt att är det mörkt så är det "natten" och det hänger i och fungerar ganska bra. Hans läggtid är i regel kl 19. Och då är det ju inte mörkt numera. Men han kommer och ber om sin kvällsvälling varje kväll vid 18,45 ungefär. Och när han druckit upp den så är det tandborstning och handtvättning och sen i säng. Jag trodde vi skulle få rent ut sagt ett helvete nu när det är ljusare på kvällarna. Då han lärt sej hur han tar sej ur sängen så trodde jag han skulle göra detta då det inte är "natten" för att det är ljust ute. Men inte en gång han har gjort det! Så jag är väldigt tacksam för detta. Men snart börjar nog det riktiga helvetet. Han ska få en ny säng, antagligen nästa vecka. Så nu ska han bli ÄNNU större kille och sova i stor säng!
Nån som har några bra tips på hur man bäst gör denna övergång? Jag är envis men jag tror att Storprinsen är snäppet envisare så detta kan bli riktigt "roligt"


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0