Söndag 20/5

Söndag.. Igen! Såååå tråkigt!

Mår inge vidare idag. Förkylning och lite annat som gnager gör att jag inte känner mej på topphumör. Hoppas att det blir bättre under dagen bara. Får försöka hålla igång så man inte tänker för mycket!
Har startat en maskin tvätt och tänt i pannan så det är en bra start. Ska nog plocka fram snabeldraken strax med. Klockan är bara 7,30 men iom att jag vart vaken sen 5 så bryr jag mej inte om det. Barnen är ju uppe och vakna så varför inte?!

Igår va vi som sagt och handlade med mamma/mormor.
Notan slutade för våran del på 1700 kronor "/ men nu har vi det mesta hemma.
Köpte 3 pkt blöjor till Lillprinsen av min syster i fredags så nu va det bara till Storprinsen vi behövde, så köpte 3 paket. Och med 90 kronor i rabatter så betalade jag inte så mycket för dom :) Känns bra!
Sedan följde vi med hem till mormor så Lillprinsen kunde få lite lunch innan vi begav oss hemåt igen.
Pappa Nicke va iväg med grävmaskinen en sväng så han va inte hemma när vi kom hem. Men han kom efter en liten stund så vi åt lite lunch och bara tog det lugnt.
Vid 15,30 packade vi in oss i bilen för att åka till Aplared för grill-myskväll med familjen Vourela-Hall. Alltid lika mysigt. Barnen lekte en stund ute så föräldrarna kunde umgås lite.
Vi åkte hem lite efter 20 snåret, då va barnen så trötta! Jag är förvånad över vilket bra humör Lillprinsen ändå va på, trots att han va trött. Men dom senaste dagarna har han inte tjurat när han vart trött utan han har bara typ suttit och tittat ut i tomma intet och inte sagt nånting.

Storprinsen har kommit in i nån vara-elak-mot-mamma-period! Han skäller och skriker på mej som om allt jag gör är fel. Ja, han är ett barn, men man känner sej väldigt värdelös för det. Man ska inte ta illa upp. Men just nu är mitt psyke väldigt dåligt och jag kan inte hjälpa det.
Men jag andas lite och går därifrån så pratar vi om det sen när vi lugnat ner oss båda två.
Har ni upplevt samma sak? Hur hanterade ni det isf? Jättetacksam för svar/berättelser från andra.

I eftermiddag så rymmer jag och Lillprinsen hemifrån för några timmar.
Vi ska till min fina vän Cissi på Perfect Home party.
Jag kanske inte kommer köpa nånting, men tanken i första hand är att jag ska få komma hemifrån lite utan att behöva åka till affären eller göra massa andra ärenden som jag brukar göra. Kunna slå ner arslet och fokusera på mej! Ja visst har jag Lillprinsen med mej, men han brukar vara så lugn och fin när vi är borta, och han behöver jag inte springa efter för att kolla så han inte hittar på nåt bus! Så detta ska bli underbart! Så Storprinsen och pappa Nicke ska få lite kvalitetstid dom med. Får se vad dom hittar på, men den stora risken är väl att jag kommer hitta dom i grävmaskinen när jag kommer hem :) Haha!

Så imorn är det dags för dagis för Storprinsen igen. Han behöver det efter denna veckan, och jag med för den delen! Vi har inget alls planerat för veckan, så får se vad vi kan tänkas hitta på! Nån som kanske vill hitta på nåt? :)

Nää, nu ska jag nog rasta snabeldraken en stund.

Ha en finfin dag allihopa!

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/500624/images/2012/pic_203302855.jpg" class="image">


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0