Torsdag 10/5

God Torsdag!

Åter en regnig dag. Men man får göra det bästa av det ändå :) Det är ju så man absolut inte känner för att gå ut alls :) Men men, Storprinsen ska till dagis iaf :)

Medans Storprinsen va på dagis igår så åkte jag och Lillprinsen och handlade lite. Han fick sitta i kundvagnen för första gången :) Det gick jättebra!
Efter vi handlat gjorde vi ett besök hos mormor. Brukar göra det så vi slipper åka hem innan Storprinsen ska hämtas, blir sånt åkande!
Mormor kommer hit imorn. Vi ska på Rock'n Roll Show i Bygdegården så hon ska ha hand om barnen. Eller ah, Storprinsen iaf. Lillprinsen lägger sej ju innan vi åker.
Efter vi hämtat Storprinsen begav vi oss hemåt och packade upp varor och lagade mat. Lillprinsen fick sin lunch och sen sov han sina vanliga 3 timmar på eftermiddagen.

Storprinsen va hemskt "sotis" igår eftermiddag. Han skulle leka med Lillprinsen när jag gjorde det, men när jag frågade omhaninte kunde leka lite med honom så va det inte intressant. Så när jag skulle ge Lillprinsen sin kvällsvälling så bad han om sin med, jag trodde att han bad om den för att han va "sotis" Men iom att vi skulle äta lite när Nicke kom hem så fick han inte den. Men han va inte "sotis" han va jättetrött! 18,20 hör jag snarkningar från soffan. Oooooops!
Så han fick sin välling, och jag lyckades krångla på pyjamasen.
Så när klockan va 18,35 ungefär så låg båda barnen i sina sängar och sov! Det har inte hänt på länge och kommer inte hända igen på länge heller.

Så jag och Nicke fick en väldigt lugn kväll och vi fick äta middag i ensamhet! Det va väldigt ovanligt!

I eftermiddag ska vi iväg på kalas, det är Nickes kusinbarn som fyller år. Lite dumt att ha ett kalas en vanlig dag tycker jag. Blir så dumt med Nicke för han hinner ju aldrig efter jobbet. Men han skulle hoppa över lunchen idag så han kunde följa med!

Annars idag blir det ganska lugnt. Lite hemmafixande bara.
Möblerade om i vårt sovrum igår för jag skulle testa en teori om varför Lillprinsen vaknar såpass tidigt. Där hans säng stod förut så kom det in ljus utifrån rakt i ansiktet på honom och jag tänkte det va därför, men känns kanske inte som att det är så. Men jag får testa ett tag så får vi se.
Iom att Storprinsen somnade så tidigt igår så är han givetvis redan uppe, han kom ner 5,40 "/ Men jag visste ju att det skulle bli tidigt för honom.

Så! Det va allt för mej tror jag!
Bjuder på 2 bilder på mina stjärnor. Båda är från igår :)

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-2/500624/images/2012/pic_201971597.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/500624/images/2012/pic_201971597.jpg" class="image">


Kommentarer
En chic mammas bekännelser

haha men visst är det underbart :D mm jag kan tänka mig att de är underbart med syskon :) de har varandra liksom :) frågan är bara hur många pr man skall ha emellan :/

2012-05-10 10:46:04
URL: http://frureinhold.se




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0