Torsdag 24/5

God Torsdag!

Öven idag vaknade jag på bra humör, trots att jag vaknade av en illskrikande Lillprins! Men jag gav honom nappen, bad en bön att han skulle somna om, och gick upp. Men inte somnade han om inte. Han låg och tjattrade i sin säng ett bra tag tills han blev arg så då fick han komma upp. Nu sitter han på golvet och leker med sina leksaker :)
Igår gjorde han stora framsteg i sina krypövningar :) Han ställer sej nu på knä och "juckar" fram och tillbaka. Så nu är det nog inte så länge kvar innan han kan ta sej dit han vill utan att bli arg :)

Gårdagen va även den helt underbar! Fina Fia kom strax efter 7 och Storprinsen blev ju hur glad som helst! Skönt att se :)
Vi intog altanen och satt där heeeeeela dagen. Mamma/mormor kom strax efter halv 12 och även då blev Storprinsen superglad. Hans älskade mormor kom på besök. Det lagades lite lunch och Storprinsen lekte på gräsmattan medans vi satt på altanen och solade/tjôtade!
När pappa Nicklas kom hem så tog han med sej den något sketna Storprinsen upp i duschen innan vi skulle på vårfesten på dagis!
Sen styrde vi bilen mot dagis. Det är en resa på ungefär 10-15 minuter (beroende på vem som kör) och båda barnen somnade :) Men väl frame så tänkte jag att Lillprinsen kunde få fortsätta sova i vagnen. Men samtidigt som jag tänkte den tanken så vaknade han. Men han va på rätt gôtt humör ändå :) Storprinsen sprang iväg med sina kompisar när vi andra fikade. Så skönt att han trivs på dagis :)
Vi va hemma vid 19-tiden igen och då va det vällingdags för båda 2. Smorde in Storprinsen som hade bränt sina armar under dagen. Så idag blir det solskyddsfaktor på armar och öron.
Han brukar inte bränna se så jag brukar inte smörja honom men nu har det varit mycket utevistelse i stark sol så då får det bli så idag.

Idag kommer Fina Fia igen! Så hon kommer nog här strax (klockan är nu 5,50)
Så det blir mer sol och tjôt idag. Underbart!
När pappa Nicklas kommit hem idag så packar vi in oss i bilen och åker till Rångedala, hans chef och hans fru har ett ställe som bara är öppet på torsdagar under sommaren och jag tycker det är mysigt att komma dit någon gång då och då. Och nu är det jättelängesen vi va där! Så det ska vi göra :)
Men först ska vi avnjuta ytterligare en dag med soooool! :)

Ha en fin dag allihopa!

(bjuder på en bild på Storprinsen som äter banan på ett väldigt lustigt sätt)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0