Torsdag 8/11

God Torsdag!

Dagen kunde börjat lite bättre känner jag! Klockan 5,20 kommer det ner en så arg och tjurig kille.
Det första han gör är att börja bråka. Jag fattar inte varför. Att han bara orkar.
Får han inte som han vill så gapar och skriker han så hela byn hör.
Vet inte om dessa utbrott hör till trotsen eller vad det är. Aldrig vart med om nåt liknande.
Det hjälper inte heller att sitta och prata lugnt med honom. För han lyssnar inte alls.

Nog gnällt om det!
Idag är det dags för inskolningsdag 3! Och idag är det största testet! Lämna och åka iväg.
Igår så va dom ensamma i stort sett hela tiden på dagis då vi föräldrar satt och fikade :)
Och allt hade gått jättebra!
Det bästa av allt är att idag slipper jag lunch-trasslet hemma. Dom ska äta lunch ihop idag!

Annars vet jag inte vad som sker idag. Ska ta mej till affären när dom är på dagis iaf! Om jag hinner. Måste ju va med en liten stund så det inte blir knasigt med dom. Så dom inte blir jätteledsna!
Men det blir väl en lugn eftermiddag hemma antar jag.

Pappa Nicke ska jobba på såget i kväll. Får se hur Storprinsen sköter sej under dagen, han kanske får åka med en stund :) JAG behöver det om inte annat.

Som sagt gick allt bra på dagis igår och eftermiddagen va lugn hemma, bortsett från Storprinsens utbrott!

Tror faktiskt jag fått bukt med mjölbaggarna! Ska göra ett litet test tänkte jag. Ska ställa dit en skål med lite mjöl i och se om det kommer några äckliga kryp.
Kommer det inga kan jag kanske lägga till skadedjursbekämpare på mitt CV :)

Ha en fin dag allihop!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0