Ofattbart!

Jag satt och kikade runt lite på nätet och snubblade in på en väldigt gripande artikel på Aftonbladet.
Det handlar om 15-åriga Amanda från Kanada.
Hon berättar i en video, som hon la upp på Youtube, om sitt liv som mobboffer och där hon visar upp handskrivna lappar framför kameran.
I slutet av videon håller hon upp en lapp där det står: "Varje dag tänker jag varför är jag fortfarande här? ..."
 
Läs själv artikeln här!
 
Sånt här får bara inte hända. Aldrig någonsin. Tänk om det var ditt barn som ropade på den här hjälpen. Nu i efterhand är det över 700 000 personer som "gillat" hennes minnesida på FB. Många av dessa 700 000 fanns säkert i hennes närhet. Men vad gjorde dom? Uppenbarligen ingenting.

Jag blir förbannad på sånt här. Vart är världen påväg? Hur kan man trycka ner och mobba en person tills den väljer att lämna jordelivet. Hennes liv hade inte ens börjat!
 
Vila i frid Amanda Todd ♥

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0