Tisdag 30/10

Goooood Mooooorgon!
 
För tredje morgonen i rad kommer Storprinsen ner klockan 5! Alldeles för tidig i mitt tycke. Men idag har jag nog listat ut vad felet är! Fullmåne! Liksom vuxna kan barn sova dåligt när det är fullmåne! Så jag hoppas det går över snart!
 
Gårdagen va ganska stressig om jag får säga det själv. Jag packade barnen i bilen runt 9,15 för att åka till stan. Först lämnade vi ett par hörselskydd på min brors jobb. Sen vidare för att hämta upp mamma/mormor, vidare för at springa in på skopunkten för att hitta ett par skor till Lillprinsen. Det blev likadana som Storebror har :)
Sen åkte vi hem igen. Cissi med hela familj kom på kaffe och lunch!
Vid 13,30 satte jag mej i bilen för att åka till Svenljunga för ett möte med studievägledaren Pia. Lämnade in en ansökan till en Ekonomi Asisstent utbildning. Och nu är det klappat och klart. Den 19/11 kan man kalla mej för student! Tihi!
Utbildningen är på 40 veckor så jag är klar i September 2013. Känns inte så långt bort faktiskt.
 
När jag kom hem igen så var det lite plock och pill. Matlagning osv. Mamma/mormor åkte hem med sin "taxi" vid 17,30 snåret.
Pappa Nicke kom hem runt 19 tiden efter ha kört en grävmaskin från Fristad till Viared. Han var ganska trött då kan man säga så han blev inte uppe så länge. Jag då å andra sidan va pigg som en mört. Men det va väl lite lyckorus antar jag :) Men vid 21 knödde jag mej ner jämte min tjockiskatt som tog upp halva min sida av sängen och vägrade flytta på sej så jag fick plats.

Men jag har sovit riktigt gott inatt iaf :)
 
Idag vet jag inte riktigt va som står på schemat. Hade tänkt att vi kanske bara skulle vara hemma. Men med tanke på Storprinsen tidiga uppgång så kanske det inte blir så. Han kan bli en total "plåga" (om man får säga så) när han går upp tidigt. Så vi får se. Pappa Nicke ringde för en stund sen för att tala om att det var total blankis på vägarna idag. Det had etagit honom typ 30 minuter till Aplared. Vilket normalt tar 10-15 minuter. Men som sagt så får vi se.
Vet inte riktigt vad man skulle kunna hitta på heller då de flesta jobbar.
 
Vad hittar ni på en dag som denna?
 
Jag bjuder på¨dagens väder då jag inte hittade nån annan kul bild idag :)
 

Kommentarer
Tarja

Men vad roligt att plugga! Det vill jag oxå göra :)

2012-10-30 09:38:59
URL: http://lillamammabitchen.bloggplatsen.se



Jessica - Mamma till Max & Leo

Det är bara att göra Tarja! Inga konstigheter :)

2012-10-30 11:00:16
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0