Onsdag 26/9

God Onsdag!

Dåå börjar denna månaden närma sej sitt slut med :( Jisses!

Medans Storprinsen va på dagis igår så tog jag och Lillprinsen oss en tur till stan för att handla. Vi plockade upp mormor först.
Efter handlingen tog vi en snabbkaffe hos henne innan det va dags att åka och hämta Storprinsen igen.
När vi kom hem va det lunchdags som vanligt.
Jag slängde ihop en sylviakaka efter lunchen som jag frös in till Lillprinsens kalas :)
Medans Lillprinsen sov passade jag på att plocka och grejja lite. Vika lite tvätt, städa av i köket och lite smått å gott!
Lagom till Lillprinsen vaknade så somnade Storprinsen på soffan. Men han sov så gott där trots att Lillprinsen slog på honom och gapade och levde jävel rent ut sagt :)

Jag fixade till lite kvällsmat som blev pannkakor. Uppskattat av båda barnen :) Pappa Nicke va på såget och jobbade lite igår kväll så han blev senare än vanligt.
Jag va så rastlös hela dagen igår trots att jag höll igång ändå. Så jag fick för mej att testa att rengöra ugnen med såpavatten, som tanterna i "Rent Hus" tipsat om :) Och det funkade faktiskt jättenra. Och att rengöra ugnen är ju bland det tråkigaste som finns, men nu är det gjort!

Idag blir det dagis för Storprinsen. Jag och Lillprins åker hem under tiden. Har inga måsten alls idag och det är riktigt skönt!
Men det blir väl lite plock och fix som alltid. Konstigt egentligen, man plockar och grejjar. Men dagen efter ser det ut som ett bombnedslag igen "/ Ja, det är la så med barn :) Jag har ju tre :)

Så, vad ska ni hitta på idag. Idag ska det föresten regna ganska mycket. Så ta med er paraply :)

~ Puss & Kram



Kommentarer
Tarja

Måste ha varit en pannkakssugsepedemi i luften igår. Många på jobbet hade med sig pannkakor inatt. Även jag :).
Hur rengör man ugnen med såpavatten? Nu blev jag nyfiken :)

2012-09-26 06:44:42
URL: http://lillamammabitchen.bliggplatsen.se



Jessica - Mamma till Max & Leo

Hah! Jag kände inte direkt för den där vanliga kvälssmaten, macka och tråkigt pålägg. Så då fick det bli pannkakor :)
Jo, du blandar helt enkelt vatten och såpa i en sån blomspruta. Sen sprutar du i ugnen. Vrider på ugnen på 100 grader och låter stå i 20 minuter.. Sen bara att torka ur :)

2012-09-26 07:06:31
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0