Torsdag 27/9

God torsdag!

Fattar ni, redan Torsdag idag!
Jag hänger knte med! Dagarna bara
flyger iväg!

Medans Storprinsen va på dagis igår så gjorde vi absolut ingenting vettigt. Ja, Lillprinsen tog sin vanliga nap. Men annars va det lugnt. Jag letade efter dom satans vantarna som tydligen fått fötter!
Jag kan inte begripa vart jag har lagt dom. Och varför skulle jag lägga dom på ett annat ställe mot vart jag lagt mössorna..?
Men men! Jag hittade dom knte iaf och gav upp letandet!
När Storprinsen kommit hem va det som vanligt dags för lunch.
Storprinsen ha (peppar peppar) börjat äta bättre nu.
Sen skulle dom titta på en film och jag tänkte passa på att dammsuga, men dammsugaren va mycket roligare än filmen kan man säga :)
Sen tänkte jag att jag skulle slänga ihop ytterligare en sylviakaka, då jag frös in hela den jag gjorde i förrgår.
Allt gick bra fram tills jag skulle göra glasyren. Glasyren skar sej på nåt sätt, vet inte vad som hände. Och till råga på allt så vispade jag till för häftigt och det skvätte upp på mina fingrar. Och det kan jag tala om att varmt socker är JÄVLIGT varmt! Fytti rackarn vad ont det gjorde. Men idag känns det ingenting.
Och jag kunde inte göra en ny glasyr för det va det sista ägget. Och jag bad Nicke köpa ägg, men givetvis glömde han det!! Gahh!
Anw! När Lillprinsen vaknat så åt vi en lite tidig kvällsmat, då jag visste att pappa Nicke skulle bli sen. Sen stoppade jag Storprinsen i ett bad och sen satte vi oss och myste till filmen "Horton"


Idag ska jag och Lillprinsen ta oss en tur till Gekås! Storprinsen är ledig från dagis och han ska vara hos mormor och mysa och busa!
Ska faktiskt bli skönt att va lite halvt barnledig. Kanske låter lite hemskt att säga så. Men ni andra som har barn förstår säkert bad jag menar :)
Så idag blir det att inhandla lite födelsedagspresenter till Lillprinsen :) Jisses!

Fick världens bästaste besked igår.
Jag vet inte om ni minns att jag i förra veckan skrev att Pappa Nicke skulle på ett extrainkallat styrelsemöte..?
På det mötet tog de iaf upp frågan om att kanske starta upp ett dagis här i Roasjö. Alla styrelsemedlemmar röstade ja, rektorn Ulla röstade ja. Sen hängde det på en lite högre uppsatt inom kommunen.
Och igår ringde Christina, barnomsorgsansvarig på kommunen, till Nicke och sa att Lillprinsen va välkommen att börja på dagis i Roasjö den 1/11!! Jag blev så glad så jag började nästan böla när han ringde mej för att berätta det. Han sa även att det va okej att flytta Storprinsen hit med om vi ville! Och det vill jag givetvis. Dels för att slippa lämna på två olika ställen och dels att de får vara med varandra och ha tryggheten i varandra på dagarna. Det blir som hemma fast borta!
Så detta ska bli fantastiskt skönt!
Så nu kan jag börja söka lite jobb på allvar. Jag har ju inte riktigt kunnat innan då jag inte vetat när jag skulle kunna va tillgänglig.
Så om det finns någon som vet ett jobb till mej, hör av er :)

Så, det var nog allt för mej idag.
Hoppas ni får en jättebra dag. Och idag tror jag allt att ni kan lämna paraplyet hemma :)

~ Puss & Kram



Kommentarer
Tarja

Vad roligt med ett dagis i roasjö :) ha så skoj på Gekås :)

2012-09-27 06:38:34
URL: http://lillamammabitchen.bloggplatsen.se



Jessica - Mamma till Max & Leo

Ska bli helt fantastiskt kul med dagis i Roasjö. Just nu är det ju bara en läsning på problemet i Sexdrega, så vi får se hur länge det blir. Till sommaren har dom sagt iaf :)

2012-09-27 06:46:58
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0