Tisdag 12/2

God Tisdag!

Idag är jag uppe i tid, va svårt att komma upp även idag. Jag fattar inte varför jag blivit så trött! Nån som har nåt förslag?

Igår körde jag igång med en ny kurs, Redovisning 2, eller ah jag började ju egentligen i fredags men igår aktiverade jag den och så. Så jag har gjort uppgifter och läst en massa egentligen. Hittat många bra hjälpmedel till när man ska göra bokslut :)
Nu har vi tagit bokföringen ett steg längre. Nu har vi börjat med att kontera när man gör inköp i annan valuta och när man förlorar kunder och liknande. Det är mycket att hålla reda på i ett företag ska ni veta :) Det är inte bara att starta ett företag och tro att det bara är att skaffa kunder och utföra ett bra jobb.. Det tillkommer en hel del :)

Anw! Jag gjorde en hel del uppgifter då. Gick och väntade på mitt resultat på slutprovet, men det kom inte.. Så jag åkte och hämtade kottarna. Och när vi kommit hem så slängde jag en kik, och då hade det kommit. Fick 11/13 poäng och jag är skitnöjd! Så roligt att jag vetkligen fattar det här!
När jag började plugga i November och då allting egentligen va skitsvårt, så funderade jag på vad jag gett mej in på. Ja, jag kan fortfarande tänka så. Men detta känns rätt och det är siffror jag kan och vill jobba med :) Haha!

Iallafall! När kottarna kommit hem så lagade vi lite mat, jag och Storprinsen fajtades med hans mat och sen gick vi och badade och duschade innan Lillprinsen skulle gå och sova.
Lillprinsen hade lite feber igår när han kom hem från dagis. Han ville inte äta alls, och det är inte vanligt, så då kände jag på honom. Tyckte han var varm och tog tempen. Jovisst! 38,9! Vi får se hur han är när han vaknat, han har sovit hela natten. Frånsett att han vaknade innan vi gått och lagt oss igår. Men Nicke va uppe och nattade om honom och sen har han sovit :) Han brukar ju inte ha feber, men tror det kan vara hans tänder som spökar, han har ju 3 nu som håller på att komma upp. Dom har gått igenom tandköttet så nu är det ju det sista. Men känner jag honom rätt så är han pigg som en nötkörna och har sovit bort febern inatt :)

Idag står plugg, handling och betygssamtal på schemat! Ska bli spännade vad jag får för betyg på hela kursen.

Vet inte vad som flög på mej igår, hade sådär influensaont i hels kroppen. Idag har jag lite ont men inte som igår. Vill verkligen inte ha nån influensa nu!
Så idag ska jag försöka tvätta ur de nya kylet och frysen. För det orkade jag ju inte med igår då!
Och idag blir det väl inte uppburet heller då Nicke skulle hämta nåt till grävmaskinen efter jobbet. Ibland önskar jag att jag vore lika stark som Pippi! Så kunde jag göra sånna saker själv! Men tyvärr! :(

Nej, nu ska inte jag babbla mer! Ha en kanontisdag!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0