Söndag 6/1 2013

God Söndag!

Sista lediga dagen innan allvaret drar igång igen. Ska faktiskt bli riktigt skönt att komma igång igen.
Barnen längtar nog efter att få komma till dagis igen och leka med kompisarna.

Igår så åkte julen ut härifrån. Alla tomtar vilar gott i garderoben och ljusstakarna likaså.
Jag dammtorkade och strök nya dukar och la på.
När det var gjort så var det dags för lunch, hemmagjord pyttipanna! Det går alltid hem här.

När vi satt och åt så tyckte jag det kom in en bil på gården men när jag gick för att titta så såg jag ingen. Satte mej och åt igen och då knackar det på dörren. Där står barnens farfar :) Haha! Storprinsen blev givetvis överlycklig.
Han var rastlös och tänkte kasta in mer ved åt oss :) Goe farfar!
När Lillprinsen lagt sej så började jag och Storprinsen baka krämbullar :) Mumsigt!
De blev väl kanske inte helt perfekta. Men det kan man kanske inte begära första gången man gör det.
Det va väldigt lätt att göra. Nästa gång ska jag dock göra vaniljkrämen lite mer fast. Den blev väldigt rinnig.

Jag gick här och pillade och grejjade mest hela eftermiddagen.
Förberedde lite för kvällens mat. Vi skulle testa att grilla i ugnen.
Det blev inte alls samma, men det kan man ju dock inte räkna med. Vi hade nog inne dom för länge med för torrare kött har jag aldrig ätit tror jag. Men men. Man lär sej för varje gång.

Idag är det dammsugning på schemat. Se om jag hinner skura av golven med. Det finns en liten kille i detta hem som inte kan sitta still när han dricker välling. Och han har lärt sej hur han trycker ur vällingen genom att vända på flaskan och trycka nappen i golvet.
Så det är vällingfläckar lite här och var. Ser inte så trevligt ut.

I eftermiddag så ska jag ha ljusparty.
Så det kommer lite fina människor hit :)
Så ska baka ihop nåt gott med :)

Vid 13 tiden kommer mormor. Idag åker hon färdtjänst hit. Jag hinner inte riktigt åka och hämta henne.
Pappa Nicke ska jobba en stund, men kommer hem och tar hand om barnen när allt folk kommer. Hoppas jag! Om han inte glömt!
Annars är vi ju ganska många som kan hålla ett litet öga på dom. Det kommer några fler barnså det ska väl onte vara några problem att hålla dom sysselsatta :)

Nähä! Lite mer kaffe innan dagen drar igång.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0