Tick-tack, tick-tack

Min första dag som Dammråtta startade idag kl 05.00.
Jag satt iofs på kontoret redan kvart i 5 då jag behöver kaffe innan jag börjar jobba för annars fungerar jag inte som människa om första timmarna iaf. Fick lite info av min städkompis för dagen, vilket idag va Sofie. Ganska skönt att starta det nya jobbet med någon man känner sen innan. Vi kollade upp vart vi skulle ta vägen för dagen, idag blev det Ulricehamn, ett byggstäd i en av Stubos lägenheter. Vi plockade ihop vad vi skulle tänkas behöva hela dan. Moppar, trasor, medel, dammvippa, dammsugare och en massa massa prylar.. Vi packade bilen full och begav oss till Ulricehamn. Det började ju redan på morgonen att kråbgla lite. Va ju tvugna att hämta nyckel på ett ställe för att komma in på ett annat ställe för att hämta nyckel där :s jaja allt kan inte va lätt alltid..
Men det va ju bara att sätta igång när vi väl va på plats. Inte så krångligt måste jag säga. Den som städar hemma vet ju att man bör vara noggrann annars får man göra om det tusen gånger innaan man är nöjd. Vi va färdiga framåt kl 11. Då va de bara och packa bilen igen och bege sej till Borås. Närmre bestämt till kontoret där vi fick ett litet uppdrag till innan vi skulle sluta. Även det krånglade. Först hittade vi inte dit och för det andra va dom på lunch och vi kan inte va där när dom har lunch. Så då packade vi in oss i bilen och styrde den mot kontoret igen. Plockade lite på lagret för att sen skriva timrapport och sen dax att åka hem.. *pust*
Jag åkte dock inte hem. Som vanligt va det ett besök hos mamsen, men mer egentligen för att jag skulle till frisören klockan 3 och det är ju ingen idé att åka hem innan de. Åt en macka och drack lite kaffe. Sen brummade jag vidare till mr frisör.
Och fin i håret blev jag allt. Alltid lika nöjd när jag kommer därifrån. Och nu sitter jag här, nyklippt och mätt efter en god middag. Kött, ris och brunsås blev det idag. *mums*
Nu väntar jag bara på att pannan ska visa att jag får duscha sen ska jag hoppa i mina mysisar sen är det dax för soffan

Guuud vilket inlägg detta blev :D haha

Tiden går ;p

So long folks

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0