Kaos

Idag passade vi på att ta en liten sovmorgon jag och Nicke. Får passa på när Prinsen är hos "mormödrarna" Lite kaffe landade i magen och sedan var dagen igång. Det har dammats, dammsugits, torkats golv, torkat av och röjt i köket! Vi har även vart in en sväng till stan för att köpa lite grejjer till badrummet. Så nu är kompis Martin här och fikar lite. Klockan 3 är det dax att hämta hem Prinsen som också tog sovmorgon fick jag höra! Till halv 9!! WTF! Varför kan han inte göra sånt hemma?

Det känns som att min ork kommer tillbaka till mej. Med tanke på vad jag har uträttat idag. Kanske var det bara så att jag någonstans kände att jag vill ha ordning mitt i kaoset?
Att jag fick 4 veckors sjukskrivning gör det hela lättare. Då behöver jag inte känna den där pressen varje morgon att "idag måste jag söka dom där jobben", "idag måste jag ringa dom där samtalen" jag kan ta allt det i min takt. Så som jag orkar och vill..
Ett slag som kom i ansiktet i fredags var att det kan hända att Nicke måste åka till Stockholm en vecka för att jobba. Det var ja inte så sugen på nu, jag har svårt att vara ensam nu. Samtidigt som folk säger till mej att nu måste du vara ensam och tänka på dej själv. Men det går bara inte. Jag blir lessen när jag bara tänker på att jag måste vara ensam. Det är fruktansvärt jobbigt..

Kommentarer
Helen

Du vet vart vi finns hjärtat! Puss

2011-01-30 22:24:32




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0