Katastrof!

Jag visste att denna dagen skulle komma men inte så snart!
Idag fick vi besked på jebbet att dom behöver dra in på bemanningen, vilket betyder att 1 av 3 plockare skulle få vara kvar men att Marcus (lagerchefen) inte ville ta det beslutet då han tycker om oss alla 3 för mycket för att överhuvudtaget kunna ta ett sådant beslut. Han mådde nog inte så bra när han kom med dessa nyheter imorse. Han beklagade det hela ett flertal gånger. Men det är ju inget som han kan rå över. Går det ner i order så gör det. Vi hade bara hoppats på att det skulle ligga såpass jämt som det gjort dom senaste veckorna. Men nej det gick inte. Så Anna (chef på Söder) kom ut i eftermiddags och hade fattat ett beslut. Och jag kan säga att jag är inte den som fick stanna :( Så på måndag är det jag som kan stanna i sängen hela dagen om jag vill :/ Jag och min Fia var dom som fick gå. Vi frågade hur dom hade fattat beslutet och det var så lätt att dom hade kollat närvaro vs frånvaro och då var det Marika som hade vart duktigast på den delen.. Så sjukt tråkigt för jag trivs verkligen som fisken i vattnet där. Men det är ju alltid så, när man trivs som mest, det är då man får sluta.
Så nu hoppas jag att alla håller sina tummar på att det kommer att gå upp i order på Blåkläder så att vi snart är tillbaka där vi hör hemma :)

Och över till något positivt!
Till helgen drar badrumsrenoveringen här igång! :D Underbart! Nackdelen är att vi inte kommer att ha någon dusch alls. Så det blir väl att springa över till grannarna eller åka till någon snäll vän som kan tänkas låna ut sin dusch :)
Så nu ska här rivas till helgen. Prinsen åker till sin plastmormor i Länghem efter Dagis på fredag och stannar där hela helgen. Så att vi kan få grejja här ifred. Eller jag kommer väl kanske inte grejja så mycket mer än mat och sånt kanske. Men det är ju att grejja med kanske. Haha! Så nu längtar jag massa till det ska inredas och grejjas :D Hello IKEA!

Nu ska jag nog kasta mej i soffan, äta jordnötter och vänta på duschvatten!

So long suckers!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0