Lördag 22/12

God Lördag!

Dan före dan före dopparedan!

Jaha, lördag idag..
Vet inte riktigt vad vi hara att göra idag. Klart det finns saker att göra. Tvätt att
vika, kläder att tvätta, golv att dammsuga. Men vet inte om jag ska vänta med dessa saker till imorn. Eller ah, tvätten tar jag idag, tar ju ingen direkt tid. Men dammsugningen. Imorn ska allt annat förberedas, koka skinka, kött och allt det andra. Imorn ska även granen in och kläs. Och jag ska hämta brorsan med.. Näpp ser ut som om jag får städa idag.
Skönt att mamma är här och kan ta barnen så jag kan göra det på hyfsad tid. Annars kan det ta en hel dag att städa ordentligt med barnen i släptåg.

Igår hade jag slutprov i Företagsekonomi 1. Kändes väl som att det gick hyfsat. Nackdelen är att jag inte fått mitt resultat, vilket Kicki fick efter 2 timmar. Vet inte om det är bra eller dåligt. Eller att dom bara inte hann med. Men det suger att gå hela långa julhelgen och vänta på resultatet. Kanske bara jag som är nojig?

När provet va klart så hoppade jag i duschen och sen packade vi oss i bilen för att åka en sväng till stan. Hämtade upp grabbarna på dagis innan förstås :) Lillprinsen sov så gott när jag kom och det gjorde ont i mammahjärtat att väcka honom när jag visste att han inte sovit så länge. Men men.. Det gick bra ändå, han va på så gott humör resten av dagen.
Vi fick handlat all julmat igår med så nu är det klart.
Framkallade lite kort på barnen hann jag med oxå! Relativt billigt må jag säga! 207 kr för 60 bilder :)

När vi kom hem va pappa Nicke hemma, vi åt lite och sen duschade vi barnen innan vi myste ner oss i soffan.

Igår gick Svenska Hjältar galan på teven. Vilka människor det finns egentligen. Jag tittade inte på hela men de människor som jag hann se, wow, säger jag bara.
En som berörde mej riktigt va den sjuksköterska som väckte upp en kille ur en koma genom att stimulera hans sinnen! Klämma på honom, spela hans favoritmusik, ha dofter i rummet som han gillade och tittade på film tillsammans med honom.
Sånna önskar man att det fanns fler utav! Jösses!
Om det mot förmodan skulle hända mina barn nånting, önskar jag att det då finns en sån människa till hands!

Nä men nu babblar jag bara skit!
Hoppas ni får en fin dag, lugn och skön dag :)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0