Lördag 8/12

God Lördag! 
 
Kallt är det idag med, inte lika kallt som igår men nära på "/ 
 
Igår hade jag ingen direkt motivation till att plugga, ville hellre pyssla med annat, men lite åstadkom jag iaf. Nicke, som slutar tidigare på fredagar, kom hem runt 14 och då könde jag verkligen inte för att plugga mer. Fixade lite innan kottarna skulle komma. 
Fina Nina kom på en snabbvisit med, hennes mamma hade köpt "rånarluvor" till barnen i finland. Så dom lämnade hon och tog en kopp kaffe. 
När barnen va hemma igen så lagade vi lite mat och bara tog det lugnt. Jag och Storprinsen åkte ner till bygdegården och tittade på Lucian. Tomten kom på besök med godis till alla barnen. 
Storprinsen åt massa godis och jag trodde det skulle bli svårt att få han i säng. Men när vi kom hem så fick han sin välling och han stenslockna. 
 
Jag va lite i valet och kvalet om vi skulle åka ner. Jag visste ju hur han blir i humöret när han är trött. Men det gick jättebra, inget tjurande alls och vi va vänner hela tiden :) Så mysigt att umgås med han själv. Händer tyvärr alldeles för sällan numera :( 
Jag gick också och la mej ganska omgående när vi lagt Storprinsen. Trött som attan. 
 
Idag tror jag att det blir lite lussekattsbak. Vi skulle åkt till grabbarnas moster, men barnen hostar och grejjar och har sovit dåligt hela veckan så vi får nog ha en lugn hemmadag. 
Pappa Nicke ska iväg och laga sin bil, han lagade den bara provisoriskt häromdagen. Så idag ska han hämta delar och fixa ordentligt. 
 
Själv ska jag ta isär förstärkaren igen, för nu har den lagt av igen :( Kanske ett ypperligt tillfälle att önska sej en ny i julklapp :) Haha! 
Så sätter vi igång lite julmusik och bakar lussekatter. Pappa Nicke kanske kunde köpa med sej pepsrkaksdeg hem, vilket jag glömde igår. Så bakar vi det imorn :) 
 
Ikväll ska jag och bästaste finaste Therese ha myskväll. Vi ska gå och se den sista delen i Twilight serien! Äntligen! 
Som jag har väntat sen jag såg näst sista delen för ett år sedan! 
Ska bli skönt att kommaniväg och få lite metime! Jag behöver det nu känner jag. 
 
Nähäpp! Nu tycker jag det låter som båda kottarna är vakna. Så hoppas ni får en fin dag idag! 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0